Lectură de 5 minute

06 Jan 2021 - Interviuri și Analize

Curandera, brandul de bijuterii lansat în plină pandemie: “Am decis că mai bine ne asumăm riscul de a-l lansa decât să-l ținem pe loc”

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Anul 2020 va rămâne în amintirea multora ca fiind una dintre cele mai dificile perioade, atât pe plan personal, cât și profesional, cu antreprenori și companii puse la încercare. Totuși, în agitația acestui an pandemic au văzut lumina câteva afaceri curajoase, pe care pandemia nu a reușit să le oprească. Este și cazul Curandera, un brand de bijuterii minimalist în serie mică, lansat de Anca Negescu, fondatoarea galeriei de artă și bijuterie contemporană POD Place Of Display.

 

“Proiectul era pregătit de lansare chiar înainte de lockdown, dar contextul a devenit nepotrivit pentru a-l lansa conform planului inițial. Am hotărât să trecem la fapte în luna iunie, pentru că totul era deja pregătit și am decis că e mai bine să ne asumăm riscul de a-l lansa, în ciuda perioadei atipice pe care o traversăm, decât să-l ținem pe loc”, povestește Anca Negescu.

Absolventă a cursurilor de managementul artei la Sotheby’s Institute of Art din Londra, Anca Negescu a luat calea antreprenoriatului în 2004, când a deschis propriul birou de traduceri. În 2014 a deschis o galerie de artă contemporană, Artfooly Gallery, care prin diferite împrejurări a condus-o către bijuteria contemporană, domeniu de care a fost atrasă ca de un magnet. În 2017 a creat proiectul What If I Fly împreună cu artista Anca Popescu, proiect cu bijuterii din porțelan, datorită căruia a migrat complet spre domeniul bijuteriei contemporane în 2019, când a deschis prima galerie de bijuterie contemporană din România: Place Of Display.

“Cu doi ani în urmă am început să-mi desenez emoțiile și poveștile într-o manieră simplă. Acele desene au devenit ulterior bijuteriile Curandera. Curandera înseamnă vindecătoare în spaniolă, iar piesele noastre vorbesc despre puterea vindecătoare a iubirii, a naturii și a poveștilor, de care cred că avem cu toții mare nevoie, mai ales în acest context”, spune Anca.

Investiția și colecția inițială

Bijuteriile Curandera sunt piese care spun povești, bijuterii inspirate din natură, care au o simbolistică plină de mesaje de optimism. Investiția inițială în proiect s-a ridicat la 15.000 de euro, sumă ce a inclus producția primei colecții, cu 40 de piese diferite.

În decembrie, la șase luni de la lansare, Curandera.ro a lansat alte două colecții de bijuterii: cu ilustrații tematice, specifice sezonului de Crăciun și o colecție dedicată iubitorilor de câini și pisici.

Bijuteriile Curandera sunt produse la o mică fabrică locală, aleasă după îndelungate discuții, inclusiv cu fabrici din Europa. “Nu este deloc dificil să produci bijuterii în România. Cel puțin nu pentru noi, care avem un design simplu, minimalist”, spune Anca despre piesele care se vând în magazinul online curandera.ro.

Citeste si:
AROBS achiziționează Infobest și își consolidează prezența în România și Germania
AROBS achiziționează Infobest și își consolidează prezența în România și Germania

Bijuteriile Curandera pot fi achiziționate și din mediul offline, din două locații: Place Of Display și la Alb Alb. Fondatoarea brandului ia în calcul noi parteneriate cu diverse magazine pentru anul viitor, “însă așteptăm să vedem cum evoluează restricțiile impuse de pandemie”.

"Mulți oameni au înțeles în 2020 cât este de important să susțină afacerile locale și caută în mod special produsele românești".

Cum vinzi bijuterii în pandemie

Bijuteriile Curandera sunt din aur și argint, cu prețuri care variază între 75 de lei și 800 de lei. De la lansarea din vară, vânzările au fluctuat, având în primele patru luni o creștere medie lunară de 25%, pentru ca apoi vânzările să stagneze, iar din noiembrie să crească semnificativ, cu aproximativ 50%. De altfel, luna noiembrie a adus și o modificare în comportamentul cumpărătorilor, aducând o creștere a vânzărilor online prin canalele proprii și, mai ales, social media. Luna decembrie a depășit noiembrie ca volum de vânzări.

Apetitul românilor pentru bijuterii este scăzut, dar acest lucru este o urmare firească a crizei economice și a stării de spirit delicate a oamenilor din acest an complicat. Cu toate acestea, avem surpriza plăcută să constatăm că, deși numărul achizițiilor este sub cel al unei perioade normale, el este în constantă creștere și clienții se orientează spre bijuteriile care înseamnă ceva și pe care le consideră atât investiții de suflet, cât și financiare”, spune Anca Negescu.

Deși comparativ cu anii precedenți clienții sunt mai rezervați în a face achiziții, iar procesul durează mai mult decât în mod obișnuit, valoarea achizițiilor a crescut. Bugetele alocate pentru cumpărarea pieselor de pe Curandera.ro se încadrează între 300 și 600 de lei, în creștere în ultima perioadă, pe fondul sezonului de reduceri și în contextul sărbătorilor.

Coșul mediu conține 1-3 piese, iar 60% dintre clienți revin pentru o nouă achiziție în decurs de 3 luni și/sau recomandă brandul generând alte achiziții. De asemenea, orientarea este către piese din aur, considerate o investiție, mai puțin spre cele din argint, care se situează ca valoare de preț la aproximativ o treime față de cele din aur.

Planurile Curandera

Cum ajută faptul că brandul este unul Made in Ro și cum se vede apetența românilor pentru produse românești? "Ajută acest atribut, mai ales în această perioadă de pandemie. Mulți oameni au înțeles în 2020 cât este de important să susțină afacerile locale și caută în mod special produsele românești. Apetența românilor pentru produsele Made In Ro este în continuă creștere și mă bucur să constat acest lucru, inclusiv în activitatea brandului meu", spune Anca Negescu.

Antreprenoarea plănuiește ca în acest an să lanseze două noi colecții de bijuterii, o nouă ediție specială de Crăciun și să extindă portofoliul cu grafică și print. "Ne-am propus ca anul viitor să avem o creștere a vânzărilor cu cel puțin 30% față de anul acesta, însă contextul este atât de imprevizibil, încât rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Curandera, brandul de bijuterii lansat în plină pandemie: “Am decis că mai bine ne asumăm riscul de a-l lansa decât să-l ținem pe loc”