Lectură de 3 minute

09 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Cum s-au adaptat pandemiei retailerii independenți: livrare la domiciliu, comenzi telefonice și magazine online 

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia de COVID-19 a schimbat complet modul de a face business, dar și comportamentul de consum. În perioada de urgență, din cauza restricțiilor de circulație, retailerii au dezvoltat și lansat noi servicii pentru a satisface cererea tot mai mare din partea consumatorilor. Dacă lanțurile de retail internaționale prezente în România s-au afiliat unor platforme de livrare deja existente, precum Glovo sau Tazz by eMAG, retailerii independenți și-au dezvoltat propriul sistem de livrare la domiciliu, în special pe bază de comandă telefonică și pe raza localităților unde au magazine. Mai jos, trei lanțuri de retail autohtone care și-au readaptat strategia de business în contextul pandemiei și au lansat astfel de servicii pentru a fi mai aproape de consumatori. 

Paco Supermarkets

Retailerul Paco, unul dintre cei mai mari retaileri independenți ce deține în județul Vrancea o rețea de 15 magazine, a lansat în perioada stării de urgență livrarea la domiciliu pe bază de comandă telefonică și a grăbit procesul de lansare a magazinului online.

DeliveRo a fost lansat ca un serviciu care se adresa în mod special persoanelor în vârstă, care nu au acces la internet sau abilități IT, dar și persoanelor care nu voiau să iasă în perioada restricțiilor de circulație la cumpărături.

Retailerul livrează doar în județul Vrancea, iar comanda produselor se face prin intermediul unei conversații cu operatorii Paco care oferă detalii despre produse și prețurile la raft în timp real. Mai mult, pentru anumite produse pentru care anumite detalii nu sunt suficiente, cum ar fi fructele, Paco permite inițierea unui apel video pe WhatsApp pentru a vedea procesul de selectare a produselor.

Într-un interviu acordat retail.ro, Feliciu Paraschiv spunea că pandemia de coronavirus a grăbit planurile de digitalizare ale Paco și că urmează să lanseze și un magazin online. În prezent, magazinul online Paco este funcțional, cuprinde o selecție a alimentelor de bază precum carne, lactate și răcoritoare, însă livrează doar pe raza orașului Focșani.

Livrarea se realizează în aceeași zi pentru comenzile efectuate până în ora 17:00, iar după acest interval produsele sunt livrate a două zi. Comanda minimă în cadrul magazinului online Paco este de 100 lei, iar transportul este gratuit. Retailerul accepta doar plata cash.

Annabella Retail

Și lanțul românesc de retail Annabella a lansat în timpul pandemiei livrarea la domiciliu în Râmnicu Vâlcea și în orașele adiacente, precum Drăgășani, Horezu, Costești, Măldărești sau Călimănești.

Livrările se realizează prin comanda telefonică, unde consumatorii își aleg produsele preferate în intervalul 09:00 - 17:00. Livrarea este gratuită pentru cumpărături de peste 100 lei și se realizează în aceeași zi pentru comenzile efectuate până în ora 16:00. De altfel, suma minimă pentru o comandă de 100 lei, iar plata se face numerar sau cu bonuri valorice la recepționarea comenzii.

Citeste si:
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail

Într-un interviu acordat retail.ro, Dorina Mutu, cofondatoarea lanțului Annabella, spunea că o prioritate în perioada următoare pentru retailer sunt dezvoltarea canalelor de vânzare online, dar și a livrărilor la domiciliu.

Vascar

Un alt lanț de magazine românești, al producătorului de conserve și mezeluri Vascar, a lansat tot în pandemie, din cauza restricțiilor de circulație, livrarea la domiciliu. Serviciul a fost lansat exclusiv în municipiul Vaslui, se bazează pe comandă telefonică, de luni până vineri în intervalul orar 9 și 13:00, iar valoarea comenzii trebuie să fie minim de 50 de lei. Producătorul livrează o gamă largă de carne, preparate din carne, conserve, precum și alte produse alimentare regăsite în rețeaua de magazine Vascar.

Vascar are o rețea de 22 de magazine în regiunea Moldovei de unde se realizează livrarea produselor, după cum povestea Vlad Ciuburciu, director general Vascar, pentru retail.ro.

Sursă foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum s-au adaptat pandemiei retailerii independenți: livrare la domiciliu, comenzi telefonice și magazine online