Lectură de 5 minute

20 Mai 2020 - Interviuri și Analize

Mezeluri și conserve în pandemie: producătorul Vascar a bifat vânzări cu 300% mai mari

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Vânzările de conserve și mezeluri ale Vascar au crescut cu 300% de la începutul pandemiei față de perioada similară a anului trecut, până în aprilie, când ritmul a revenit la normal. Vlad Ciuburciu, director general Vascar, a povestit pentru retail.ro despre impactul pandemiei asupra businessului, cum și-a mărit capacitatea de producție în pandemie și cum s-a adaptat la noul context generat de coronavirus.

Vascar este un producător de conserve și preparate din carne din Vaslui, ce deține brandurile Vascar și Moldova în Bucate. Producătorul are o fabrică de procesare în Vaslui, unde lucrează mai bine de 350 de angajați, dar și o rețea de 22 de magazine proprii în regiunea Moldovei. Produsele Vascar se vând și în rețelele de retail, iar producătorul realizează și marcă privată pentru retailerii mari din piață.

Încă din februarie fabrica Vascar a început să lucreze la capacitate maximă, în două schimburi. La începutul lunii martie, ca urmare a efectului de panică creat în rândul populației, a crescut substanțial cererea de produse alimentare. Conservele au fost cele mai solicitate, iar asta a generat o cerere mai mare din partea clienților directi și a retailerilor.

Au fost zile când la ora deschiderii magazinului, clienții așteptau să cumpere conserve... și nu 1-2 bucăți, ci 10-20 de conserve deodată.

Am încercat să onorăm toate comenzile, dar cererea a fost foarte mare, într-un interval scurt. Vânzarile la conserve au fost cu peste 300% mai mari comparativ cu perioada similară a anului 2019, dar lucrurile au revenit la normal începand cu luna aprilie. Pe segmentul mezeluri, s-a înregistrat același ritm al vânzărilor”, a povestit Vlad Ciuburciu.

În cele 22 de magazine din rețeaua Vascar cele mai cerute produse au fost cele de bază, în special cu cele cu termen mare de valabilitate, precum conservele sau salamurile crud uscate. De asemenea, s-a înregistrat o cerere foarte mare de făină, mălai, drojdie. “În rețeaua noastră cele mai vândute au fost conservele. Au fost zile când la ora deschiderii magazinului, clienții așteptau să cumpere conserve… și nu una, două bucăți, ci 10-20 de conserve deodată. Dar lucrurile au revenit la normal”, povestește Vlad Ciuburciu.

Vascar: Livrare la domiciliu

Tot în perioada pandemiei, din cauza restricțiilor de circulație, producătorul de preparate din carne a decis să lanseze livrarea produselor la domiciliu. Serviciul a fost lansat exclusiv în municipiul Vaslui, se bazează pe comandă telefonică, de luni până vineri în intervalul orar 9 și 13:00, iar valoarea comenzii trebuie să fie minim de 50 de lei. Producătorul livrează o gamă largă de carne, preparate din carne, conserve, precum și alte produse alimentare regăsite în rețeaua de magazine Vascar.

Avem acel “worst case scenario” care se referă la situația în care am avea angajați infectați cu Covid-19, dar care nu ne-ar afecta capacitatea de producție pentru că avem echipe care pot suplini personalul carantinat.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Angajări în pandemie

Pentru a face față producției în creștere, producătorul a făcut și angajări în ultima perioadă, în special în fabrica din Vaslui, în diverse domenii și paliere: de la electricieni, până la ingineri industria alimentară, operatori utilaje sau muncitori necalificați.

“Avem un personal stabil, dar ne-am extins echipa în ultima vreme. Angajatii sunt instruiți și verificați inclusiv prin sistem video in vederea respectarii normelor de igienă și securitate. Angajații au înțeles că decalarea orelor de începere a programului este o măsura care îi protejeaza și pe ei”, a adaugat Vlad Ciuburciu.

Cât despre scenariile de business cu care producătorul român lucrează în acest an, directorul Vascar spune: “Avem acel “worst case scenario” care se referă la situația în care am avea angajați infectați cu Covid-19, dar care nu ne-ar afecta capacitatea de producție pentru că avem echipe care pot suplini personalul carantinat. În rest, urmăm strategia generală de business pentru acest an și o adaptăm, dacă e nevoie, astfel încât să ne îndeplinim obiectivele pentru 2020”.

Măsuri de protecție

Din momentul în care s-a anunțat iminența unei stări de urgență în România, Vascar a implementat noi reguli și proceduri pentru a-și proteja angajații. “Covid-19 nu ne-a afectat activitatea, dar, deși aveam implementate proceduri privind securitatea alimentară, am avut grijă să regândim procesele de lucru astfel încât să avem fluxuri noi ale personalului, să asigurăm distanțarea socială și echipamentele de protecție necesare. Costurile au crescut ca urmare a măsurilor de protecție suplimentară care s-au luat: echipamente suplimentare (măști, mănuși, dezinfectanți), asigurarea transportului angajaților cu mijloacele companiei, decalarea orelor de începere a programului”, spune directorul Vascar.

Fiecărui angajat Vascar care intră în tura de lucru îi este verificată starea de sănătate; de asemenea în fabrică s-a interzis accesul persoanelor străine. Mai mult, producătorul a creat proceduri interne privind măsurile ce trebuie luate în cazul unor situații de urgență. Zonele comune de contact, precum vestiarele, sălile de mese, sunt dezinfectate mult mai des.

“Pentru magazine am implementat programe de dezinfencție generală, de 2-3 ori pe zi, în funcție de programul fiecărui magazin. Coșurile, casele de marcat, POS-urile se dezinfectează după fiecare utilizare. Am realizat marcaje în magazin astfel încat să se păstreze distanța socială de siguranța. Personalul este protejat cu maneci, măști și viziere”, explică directorul Vascar.

Ca majoritatea categoriilor FMCG și noi am fost afectați de epidemia de Covid-19. Dar am reușit să securizam bussinesul și chiar să înregistrăm creșteri în această perioadă. Știu ca toți am dori sa știm ce va fi dar este foarte greu de dat un răspuns deoarece, atât piața alimentară cât și industria de retail depind de evoluția epidemiei Covid-19. Ceea ce este clar este ca ne așteaptă multă, multă muncă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mezeluri și conserve în pandemie: producătorul Vascar a bifat vânzări cu 300% mai mari