Lectură de 4 minute

05 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Cum poți vinde pe eMAG Marketplace: ce pași să urmezi ca să devii partener online

Angela Alexandru

Odată cu răspândirea pandemiei de COVID-19, care a dus la închiderea magazinelor fizice, retailerii s-au văzut într-o situație fără precedent, în care au fost nevoiți să renunțe la unul dintre cele mai profitabile canale de vânzare, dacă nu chiar singurul pentru o bună parte din piață. Una dintre soluțiile pentru menținerea afacerii pe linia de plutire în contextul de față este vânzarea online. Dar ce faci dacă nu ai un magazin online și nu ai resursele necesare în momentul de față pentru a dezvolta acest canal de vânzare? Poți începe prin a-ți lista produsele într-un markeplace online, precum eMAG Marketplace, și a-i deveni partener online. 

eMAG Marketplace este cel mai mare markeplace din România, care are peste 15.000 de magazine partenere și mai bine de 4 milioane de produse listate. eMAG Marketplace este un sistem online unde se afișează la vânzare produse proprii sau ale partenerilor eMAG, care sunt alese de client în funcție de ofertele disponibile. Sistemul este disponibil tuturor sellerilor care pot oferi o gamă diversă de produse, pot livra rapid comenzile primite, includ servicii post-vânzare și au capacitatea de a acoperi întreg teritoriul României.

În ultima vreme, pe măsură ce și-au închis magazinele fizice, tot mai mulți retaileri au migrat către markeplace-uri online. Listarea produselor într-un marketplace online poate fi o soluție câștigătoare în acest context în care retailul offline practic a dispărut. 

Mai mult, pentru a veni în sprijinul partenerilor din Marketplace în această perioadă, eMAG a luat o serie de măsuri în acest sens. Mai exact, pentru sellerii care comercializează produse de strictă necesitate, precum echipamente de protecție și dezinfectanți, eMAG a eliminat comisionul eMAG Marketplace și a implementat un regulament de practici comerciale corecte, care cuprinde recomandări al căror scop este de a preveni un comportament abuziv, precum creșterea nejustifică a prețutilor, după cum a declarat Iulian Stanciu, fondatorul eMAG, pentru  start-up.ro.

Citeste si:
Ce preț are carnea de miel: cât costă un kilogram de spată sau pulpă de miel, în magazine sau la producătorii locali

Așadar, dacă ești retailer offline, iar afacerea ta este în impas, poate ar fi cazul să iei in calcul listarea într-un marketplace online. Mai jos îți explicăm cum poți vinde pe eMAG Marketplace și ce condiții trebuie să urmezi pentru a fi afișat că partener.

Cum te înscrii să vinzi pe eMAG Marketplace

Listându-te pe eMAG Marketplace, ai acces la peste 500.000 de clienți zilnic. Acestora le poți oferi produse din cele 1.600 de categorii listate.

Ca să poți vinde pe eMAG Marketplace, primul lucru pe care îl ai de făcut este să devii partener eMAG. Mai apoi nu îți rămâne decât să te gândești ce strategii adopți pentru creșterea business-ului, având în vedere că asta este deja un start important în dezvoltarea afacerii.

Citeste si:
ProfiArt se extinde și deschide al cincilea magazin de artă și hobby în București

Conform site-ului dedicat, eMAG Marketplace este “sistemul prin care partenerii eMAG își afișează propriile produse pe emag.ro” pentru a putea fi comandate de vizitatori. Disponibil pentru toți comercianții care au o gamă consistentă de produse, din cel puțin o categorie de retail, sistemul eMAG Marketplace face, înainte de toate, o selecție pentru a asigura îndeplinirea unor standarde de calitate în baza unei evaluări de profil.

Cum devii partener eMag Marketplace

Primul pas pentru a deveni seller în platformă este să completezi o cerere, pentru a te înregistra, în doar câteva click-uri. Trebuie neapărat să reprezinți o firmă înregistrată, pe care după ce ai prezentat-o, ai completat datele necesare și ai trimis documentele care se cer, primești un răspuns.

Desigur, te vor contacta direct cei de la eMAG, care îți vor spune dacă te acceptă sau nu. Mai rămâne doar să se stabilească detaliile colaborării și mai apoi să fii listat în eMag Marketplace. Pentru a-ți lista produsele pe eMAG Markeplace nu ai nevoie de cunoștințe tehnice: poți atașa oferta ta produselor existente sau poi importa mii de produse. 

În cazul în care răspunsul pentru a vinde pe eMag Marketplace este unul pozitiv, atunci, în calitate de retailer, te vei putea bucura de mai multe avantaje: expunerea în timp scurt la un număr mare de vizitatori și potențiali clienți, riscuri zero pentru canalul de vânzare, acces la statistici pentru indicatori de performanță, extindere și expunere la nivel internațional, stabilire de prețuri și promoții preferențiale. Mai multe detalii despre listarea în eMAG Marketplace găsești aici.

Sursă foto: William Potter/Shutterstock

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum poți vinde pe eMAG Marketplace: ce pași să urmezi ca să devii partener online