Lectură de 7 minute

14 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Cum îți ajută afacerea lansarea unui magazin online: avantaje și beneficii

Abonează-te pe  

Lansarea unui magazin online poate aduce mai multe beneficii afacerii tale, iar contextul creat de răspândirea pandemiei de COVID-19 poate fi argumentul suprem acum pentru a lua calea online-ului. Pandemia de coronavirus, care a dus la închiderea magazinelor fizice și la schimbarea obiceiurilor de consum, ne-a arătat cât de necesar este să fii digitalizat, să ai resursele și infrastructura necesară pentru a vinde online și să ai o prezență relevantă în social media pentru a fi alături de comunitatea ta.
 

Am putea să mizăm pe contextul generat de pandemie care ar fi suficient pentru a arăta cum îți poate ajuta afacerea un magazin online și de ce este bine să poți vinde pe mai multe canale de vânzare. Mai jos îți arătăm și alte beneficii ale unui magazin online, mizând pe argumente valabile atât într-o perioada normală, cât și pe cea atipică din prezent. Cert este că, după ce pandemia va trece, obiceiurile de consum se vor fi schimbat atât de mult, încât noua realitate va îngloba tot ce am experimentat în această perioadă de carantină, felul în care am făcut cumpărături, plăți, comenzi, iar tu, ca producător sau retailer, trebuie să ții cont de acest aspecte pentru a putea oferi clienților produse și servicii bazate pe noile nevoi de consum.

De ce să-ți deschizi un magazin online

Un magazin online va aduce beneficii multiple unei afaceri recent lansate, mai ales una care mizează pe producție proprie și pe ideea de a se face cât mai cunoscută când este la început de drum. În anumite cazuri, canalul de eCommerce era ales de producătorii și retailerii care nu aveau resursele necesare pentru a se extinde în retailul fizic, care presupune mai mult costuri. Pandemia de COVID-19 ne-a arătat că astăzi, mai mult ca oricând, nu se mai ține de acest aspect, iar acum retaileri mari din piața, care au vândut ani întregi în rețele de magazine offline, deschid magazine online pentru a mai avea șansa de a vinde ceva.

Când nu poți vinde în magazinele fizice închise, poți vinde în mediul virtual

Argumentul pentru cei aflați la început de drum, ezitanți în a-și deschide magazin online și preferând să vândă prin terți sau distribuitori, dar și pentru retailerii și producătorii mari, care susțin că eCommerce-ul nu va lua niciodată fața comerțului fizic, dispare complet în acest context al pandemiei: online-ul chiar este viitorul.

În ultima perioadă, am văzut producători care au început să vândă pe platformele de social media, iar apoi au alocat resursele minime pentru a deschide o platformă online care să le asigure o prezență și promovare. Cum la fel am văzut retaileri de fashion care, confruntați cu închiderea centrelor comerciale, unde își aveau mare parte din magazine, s-au văzut nevoiți să deschidă magazine online pentru a mai vinde ceva.

Un magazin online presupune costuri mai mici decât unul offline

e-Commerce este și despre costuri de producție și/sau comercializare mai diminuate sau poate chiar eliminate. Un component online adăugat afacerii deja existente nu poate fi ceva riscant. Este vorba despre investiții mai reduse în publicitate pentru că reclamă digitală nu este deloc scumpă în comparație cu canalele tradiționale. Este vorba și despre faptul că nu vei avea atât de mulți angajați pe care să îi plătești, chiria spațiului nu mai este luată în considerare pentru că nu mai este cazul. Unde mai adaugi că poți avea program non-stop, pentru că nu ești limitat după un anumit orar de funcționare, iar costurile operaționale sunt de asemenea reduse.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Un magazin online te va face mai cunoscut

Nu este neapărat vorba despre a face buzz local, cât să gândești big și să te extinzi, treptat, național și de ce nu, global. Desigur, asta depinde foarte mult și de afacerea pe care vrei să o dezvolți, dar nimic nu poate fi dezavantajos în acest deal. Dacă ești producător și vinzi printr-o rețea de magazine locală, gândește-te că la produsele tale au acces doar consumatorii din acea regiune. De ce să nu deschizi un magazin online, să te extinzi treptat și să ajungi să livrezi în mai multe orașe? Chiar dacă la început poate nu vei reuși să vinzi cum ți-ai propus, faptul că ești prezent în online te ajută să te faci cunoscut consumatorilor, iar pe termen lung acest lucru poate duce la vânzări. Depinde, desigur, de strategia folosită și obiectivele pe care ți le-ai propus.

Magazin online: beneficii aduse pentru afacere

Un magazin online te apropie de comunitate

Chiar și înainte de pandemie, exista o categorie de consumatori care preferau mediul virtual pentru cumpărături, iar acum cu atât mai mult din cauza restricțiilor această categorie a crescut, mulți s-au reorientat către online și este foarte posibil să adopte pe termen lung acest comportament de achiziție. Dacă ai un magazin online care are o platformă cu informații relevante despre produsele și serviciile oferite clientului îi va fi destul de ușor să se decidă asupra achizițiilor pe care vrea să le facă, pe măsură ce citește despre ce îl interesează.

La fel, dacă ai o prezență relevantă în online, comunici des despre produse, campanii, stocuri sau produse pe care le pregătești, ajungi să-ți apropii clienții, să-ți fidelizezi comunitatea, care mulțumită de produsele și serviciile oferite, nu va migra către un alt jucător. Am văzut un producător de băcănie, care deși funcționează și în zona de comerț fizic, folosește magazinul mai mult ca loc de ridicare a comenzilor înregistrate în magazinul online și în social media. Prezența în online îi ușurează în același timp activitatea, dar îi permite și să țină la curent comunitatea despre aceasta. Desigur, asta se întâmplă în contextul pandemiei, când clienții ies din casă strict pentru cumpărături și ridicarea comenzilor și nu mai au timp să se plimbe printre magazine, dar rămâne de văzut după ce va trece pandemia câți consumatori nu vor adopta acest comportament în totalitate.

Un magazin online îți oferă o altă perspectivă asupra clienților tăi

Un alt avantaj al faptului că vinzi în mediul online este și ideea că poți face o targetare mai precisă a produselor care să ajungă la clientul pe care îl dorești. Poate fi destul de ușor să urmărești obiceiurile clientului și să faci ulterior un profil al acestui, până la a-l fideliza cu promoții de care știi sigur că va profita. Magazinele de retail coordonate online sunt foarte eficiente în determinarea preferințelor: poți urmări rapid și simplu ce se preferă, ce se vinde, ce se cere, ce nu are succes și multe altele.

Nu în ultimul rând, dacă tot discutăm despre avantajele deschiderii unui magazin online, ar trebui menționat și faptul că poți coordona o astfel de afacere de la distanță, din orice colț al lumii te-ai afla. Desigur, există și alte avantaje și beneficii în a deschide un magazin online, precum și lucruri mai puțin plăcute sau musai de știut când lansezi o platformă online asupra cărora vom reveni.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum îți ajută afacerea lansarea unui magazin online: avantaje și beneficii