Lectură de 6 minute

09 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Căpățâneanu, Simplify: Până la finalul anului, ne așteptăm să vedem o creștere de cel puțin 16% în valoarea pieței comerțului online, până la 6,5 miliarde de euro

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

E-commerce-ul este unul dintre sectoarele care au înregistrat cea mai rapidă creștere, iar România raportează și ea o evoluție accelerată. Pe fondul pandemiei de COVID-19, piața s-a dezvoltat mult mai repede și a avut un progres care, în mod normal, s-ar fi înregistrat în ani de zile, iar potențialul de creștere pornește de la 16% pentru anul acesta, a declarat Cosmin Căpățâneanu, director de transformare digitală al Simplify, parte din compania de logistică KLG, într-un interviu pentru Retail.ro.

Simplify, ecosistemul de business pentru magazinele online lansat pe piață anul trecut de KLG Europe România, a pornit de la ideea de a dezvolta un serviciu de e-fullfillment și a ajuns, într-un an de când este pe piață, la crearea unui ecosistem de business centrat pe comerțul online. Astfel, de la intrarea pe piață, creșterea a fost generată atât de dezvoltarea afacerilor clienților Simplify, cât și de mărirea portofoliului de clienți.

Compania vrea să vină cu soluții de finanțare pentru magazinele online, dar și cu servicii de training, precum programe specifice pieței online sau servicii de marketing online și web design și să deschidă noi hub-uri, dar în sistem de chirie, a declarat Cosmin Căpățâneanu.

Investiții de 5 milioane de euro

Pandemia a accelerat tranzacțiile digitale, iar numărul de comenzi lunare ale companiei a crescut odată cu noii clienți. Astfel, Simplify a ajuns în prezent să proceseze peste 25.000 de comenzi pe lună.

Cele mai solicitate servicii sunt în industriile de fashion (haine, bijuterii, ceasuri), IT&C, decorațiuni și accesorii pentru copii, suplimente alimentare, produse de cosmetică și îngrijire personală, cărți și produse de birotică, dar și produse alimentare ce nu necesită temperatură controlată, toate acestea fiind încadrate în cele mai populare categorii comercializate online în 2020.

Dezvoltările în infrastructura IT vizează și adăugarea unor noi funcționalități, una dintre acestea fiind integrarea Simplify cu platformele de tip marketplace. Compania a investit în primele 12 luni un total de 1,5 milioane de euro, iar în următorii cinci ani își propune să ajungă la o cifră de afaceri de aproximativ cinci milioane de euro doar din resurse interne.

Simplify vrea să reprezinte 25% din cifra de afaceri a KLG

Simplify își propune să investească în continuare în infrastructură, depozite, rafturi, soluții de automatizare, conveioare, lifturi, benzi și dezvoltări de software. Obiectivul companiei este ca în următorii trei ani să ocupe 25% din cifra de afaceri a serviciului de logistică al KLG, susține Căpățâneanu.

Creșterea zonei de e-commerce în 2020 a dus la apariția multor oportunități pentru mai multe zone de business, lucru care ar fi putut fi observat și în 2021. Astfel, o serie de activități specifice e-fulfillment-ului au necesitat optimizări pentru reducerea timpului total de pregătire a comenzilor, precum recepția stocurilor, finalizarea pregătirii comenzilor, accesul în timp real la informații și diversificarea modalităților de livrare. Astfel, trendul este unul ascendent și se menține și în 2021.

Citeste si:
Germanii de la Dachser au bugetat investiții de peste 500 de milioane de euro, în 2024
Germanii de la Dachser au bugetat investiții de peste 500 de milioane de euro, în 2024

Categoriile de produse care au avut o evoluție de acest fel în e-commerce în 2020 sunt cele care-și vor continua trendul ascendent și în 2021: segmente ale industriei de fashion, mobilă și accesorii pentru casă și grădină, cosmetice și produse pentru înfrumusețare și wellness, dar și cărți, reviste, calculatoare, tablete, telefoane mobile și accesorii IT, inclusiv accesorii smart, cum sunt brățările de fitness, ceasurile smart și alte astfel de device-uri.

,,În 2021, a devenit din ce în ce mai clar faptul că românii au început să aibă mai multă încredere în cumpărăturile online, lucru vizibil în plăţile online cu cardul care au reprezentat peste 40% din comenzi. De asemenea, până la finalul acestui an, ne așteptăm să vedem o creștere de cel puțin 16% în valoarea pieței, de la 5,6 miliarde de euro, cifra atinsă în 2020, la 6,5 miliarde de euro', potrivit ultimului studiu realizat de GPeC'', menționează Cosmin Căpățâneanu.

Au crescut prețurile pentru transportul maritim

Problemele cele mai des întâlnite în zona de aprovizionare și de depozitare au avut legătură cu lipsa containerelor și a spațiului pe nave, lucru care a condus la o creștere abruptă a prețurilor pentru acest tip de transport, ajungând la o creștere cu 600% mai mare față de primul semestru din 2020.

,,Clienții noștri sunt atât antreprenori români, cât și corporații internaționale din industrii precum fashion (haine, bijuterii, ceasuri), IT&C, decorațiuni și accesorii copii, produse din categoria home&deco. În portofoliul Simplify în momentul de față se numără aproximativ 20 de companii. De asemenea, suntem în discuții cu peste 40 de magazine online, iar planurile de extindere ale portofoliului nostru au în vedere încă aproximativ 10 magazine online în perioada următoare. Ne dorim să dezvoltăm Simplify ca un ecosistem din care pot face parte zeci, dacă nu chiar sute de clienți și credem că acolo vom ajunge în următorii ani'', mai spune reprezentantul companiei.

Simplify vrea să deschidă noi hub-uri

În prezent, KLG operează 66.000 mp, dintre care în București 57.000 mp (47.000 proprii și alți 10.000 mp închiriați), în Timișoara au un spațiu de 3.800 mp, iar la Cluj-Napoca 5.200 mp. Simplify are și 6 cross-dock-uri în Sibiu, Brașov, Bacău, Craiova, Brăila și Constanța.

Compania vrea să deschidă noi hub-uri, dintre care posibil unul în Iași, dar în sistem de chirie, astfel încât investiția inițială din partea companiei să fie una minimă. În momentul de față KLG Europe are aproximativ 420 de angajați în toată România.

Simplify a avut un volum de comenzi de aproximativ 45.000 în primele trei luni de la lansare, în 2020, iar în 2021 va opera un număr de aproximativ 230.000 de comenzi.

,,Direcțiile noastre de dezvoltare vizează integrarea facilă cu platformele de osCommerce precum Magento, Shopify, VTEX, Content Speed, OpenCart, WooCommerce, Unas, PrestaShop, MerchantPRO, dar și integrarea cu platformele de marketplace din România. De asemenea, luăm în calcul schimbarea sistemului de scanare, prin migrarea la echipamente cu Android, implementarea unor sisteme de automatizare a proceselor din depozit, achiziționarea unor sisteme de eficientizare a comunicării și reorganizarea zonei de operare pentru eficientizarea proceselor'', spune Cosmin Căpățâneanu despre dezvoltarea companiei în următorii ani.

Simplify oferă antreprenorilor o soluție bazată pe integrarea tehnologiei și a fluxurilor operaționale, pentru a simplifica procesele interne ale unui magazin online și asigură începând cu transport, aprovizionare, până la tot ceea ce ține de logistică, precum recepția produselor, depozitare, ambalare și etichetare, servicii cu valoare adăugată și pregătirea comenzilor.

KLG Europe România face parte din parte din KLG Europe și are birouri plasate în România, UK, Regatul Țărilor de Jos și China. Compania oferă servicii integrate de logistică pentru clienți: transport rutier, aerian, maritim, depozitare și servicii cu valoare adăugată. La sfârșitul anului 2019, KLG Europe a devenit parte din grupul Sinotrans. La nivel național are 9 hub-uri poziționate strategic în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Sibiu, Craiova, Constanța, Brăila și Bacău, iar serviciul de distribuție acoperă toată țara în 24 de ore.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Căpățâneanu, Simplify: Până la finalul anului, ne așteptăm să vedem o creștere de cel puțin 16% în valoarea pieței comerțului online, până la 6,5 miliarde de euro