Lectură de 2 minute

20 Jul 2023 - Interviuri și Analize

„Bunătăți Uscate”, businessul înființat de doi soți care își doreau să petreacă mai mult timp cu copiii lor  

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Sorin și Mihaela Faur, fondatorii start-up-ului „Bunătati Uscate” locuiesc în Mărgău, județul Cluj, în inima Apusenilor, cum le place lor să spună. Cei doi soți și-au creat mica afacere din dorința de a petrece mai mult timp cu copiii. Astfel, pe locul unde se afla o veche șură, au amenajat un mic spațiu de producție.

 

Sursa foto: Via Profi

Activitatea celor doi antreprenori constă, în special, în deshidratarea fructelor, a legumelor și a plantelor. Povestea lor a început în 2018, când soții Faur, care lucrau pentru companii multinaționale, au decis de comun acord să renunțe la joburile „de la oraș”. Astfel, căutând alternative mai sănătoase pentru a înlocui dulciurile celor mici, au înființat „Bunătăți Uscate” chiar în curtea casei lor.

Soții Faur au și o mică livadă în curte, însă mare parte din materia primă este cumpărată de la alți producători locali din zonă, dar și culeasă din flora spontană. Aparatura de care au avut nevoie, în mare parte, a fost achiziționată de la alte start-up-uri care și-au închis afacerile după primul an, ne-a povestit chiar Sorin Faur.

„Bunătăți Uscate” distribuie o gamă largă de produse, precum ceaiuri, fructe și legume deshidratate, ciuperci deshidratate, pudră de fructe de pădure, pudră de usturoi, dar și un amestec de legume și sare special pentru ciorbe, supe și alte preparate.

Mihaela şi Sorin Faur au investit din fonduri proprii aproape 100.000 de euro pentru a dezvolta această afacere. Au început cu un deshidrator și un container, acestea costând circa 5.000 de euro, iar investiția inițială a fost de până la 10.000 de euro.

Citeste si:
Eveniment Profi, dedicat producătorilor locali: intrarea este gratuită
Eveniment Profi, dedicat producătorilor locali: intrarea este gratuită

„La început aveam un singur deshidrator, cu acela am făcut primele teste. În prezent, avem patru deshidratoare, dar intenționăm să mai achiziţionăm. De asemenea, am investit şi în panouri solare și pompe de căldură, pentru a reduce costurile”, a explicat Mihaela Faur.

Cel mai vândut produs este mixul de legume deshidratate, reprezentând aproape 40% din vânzări. Acesta este comercializat pe toate canalele de vânzare, inclusiv în patru dintre magazinele Profi, dar și pe site-ul lor, împreună cu o varietate de peste 40 de produse.

„Ne dorim să ne orientăm și spre alte produse, precum brânzeturi și cărnuri dezhidratate, numai că legislația nu permite ca acestea să fie procesate în aceeași unitate”, a spus Sorin Faur.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  „Bunătăți Uscate”, businessul înființat de doi soți care își doreau să petreacă mai mult timp cu copiii lor