Lectură de 4 minute

31 Oct 2023 - Interviuri și Analize

Bibiana Stanciulov, Sonimpex Topoloveni, la retailArena 2023: Ca să ai o afacere cinstită în România trebuie să ai tupeu, să fii oltean și să fii puțin nebun

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Cine a locuit la țară știe că toamna este vremea benefică realizării magiunului, de aceea la cea de-a unsprezecea ediție a retailArena am invitat-o pe Bibiana Stanciulov, director general Sonimpex Topoloveni, un business cu istorie în România. ”Ca să ai o afacere cinstită în România trebuie să ai tupeu, să fii oltean și să fii puțin nebun”, a declarat aceasta, în cadrul evenimentului. 

Sursa foto: Ovidiu Udr/ retailArena 2023

„Ca să ai o afacere cinstită în România trebuie să ai tupeu, să fii oltean și să fii puțin nebun, asta ca să îl promovezi pe cel de lângă tine. Că dacă tu nu îți promovezi agricultura ta, degeaba te duci și fâlfâi ingredientele aduse de pe cine știe unde”, a precizat Stanciulov, în cadrul retailArena 2023.

Magiunul de Topoloveni a fost prezent în Coreea, în Rusia, dar și în Elveția, despre care Stanciulov spune că i-a primit cu brațele deschise.

”Fiica mea a dus magiunul, pentru că ea vorbește engleză, dă din gură. Daca aș vorbi engleza în afară de rusă, ar trebui să dau din mâini și din picioare și nu îmi stă la îndemână”, a mai spus Bibiana.

Totodată, aceasta a reproșat autorităților din România că nu protejează produsele locale și că nu susțin cum se cuvine antreprenorii și businessurile românești.

”Suntem mici, sunt un IMM, am biroul la etajul 4, iar deasupra mai este cerul și porumbeii, pe care îi hrănesc. Dar este prea multă bătaie de joc permisă cu acordul guvernelor. Sunt retaileri, într-adevăr, în România, care ne-au învățat să facem comerț, trei sau patru la număr, unde suntem și prezenți, de altfel”, a mai spus aceasta.

Nu în ultimul rând, Bibiana Stanciulov a făcut apel către tinerii care doresc să plece din România să regândească această variantă.

”Am luat o clasa din Topoloveni și am adus-o în fabrică, să miroasă produsele. Un băiat a zis că pleacă în Anglia. Ce să cauți, mă, în Anglia? Nu vezi că ăia, în Londra, se bat unii cu alții ca turci cu tătarii? Stai naiba în țara ta, faci familia ta și îți este bine”, a completat aceasta.

Citeste si:
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului

În altă ordine de idei, la retailArena 2023 au mai fost prezenți și alți reprezentanți de renume din industrie, cum ar fi Cătălin Pozdarie, CEO Hervis, care a descris tiparul consumatorului român din prezent.

Lumea este din ce în ce mai atentă la ce cumpără, la cât cheltuie pe fiecare produs, fiindcă în final are alte priorități. Încă un lucru pe care l-am sezisat este faptul că lumea se orientează mult mai mult pe experiențe, iar aici mă refer la investiții în stilul de viață, concedii, călătorii. Lucrurile sunt destul de complicate, consumatorii caută, în mare parte, promoții, iar noi nu putem trăi numai din promoții și reduceri de preț. Clientul anului 2023 este un client care se uită foarte mult la bani, ce se va întâmpla anul viitor depinde de foarte mulți factori”, a declarat Pozdarie, în cadrul evenimentului.

De asemenea, în același sens, Adrian Câzu, director dezvoltare Benvenuti, a vorbit despre predilecția românilor spre sitlul casual - sport.

„Românii cumpără mai multă încălțăminte casual sport de la pandemie încoace”, a spus acesta, adăugând că, în special, încălțămintea sport s-a vândut cel mai bine în perioada de pandemie și continuă sa fie un produs preferat de clienți.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe FAN Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Bibiana Stanciulov, Sonimpex Topoloveni, la retailArena 2023: Ca să ai o afacere cinstită în România trebuie să ai tupeu, să fii oltean și să fii puțin nebun