Lectură de 7 minute

20 Apr 2022 - Interviuri și Analize

Arnaud Dussaix, director comercial Freshful: În România este un deficit pe tot segmentul de carne

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Freshful are o categorie amplă de produse cu peste 20.000 de articole disponibile pe site și în aplicație, de la fructe, legume, carne, pește, pâine proaspătă, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic. Există, totuși, un deficit pe tot segmentul de carne, de la carnea de vită și porc până la la carnea de pui, a spus Arnaud Dussaix, directorul comercial și strategy consultant Freshful pentru Retail.ro.

,,În România este un deficit pe tot segmentul de carne, pe carnea de vită este un deficit, pe carnea de porc este un deficit, pe carnea de pui a fost aproape acoperită România. Se importă mulți pui mici din Ucraina, dar acum cred că o să aibă și importuri mari de pui'', a spus Arnaud Dussaix. 

Întrebat dacă vrea să crească numărul de parteneri, directorul comercial al Freshful spune că hipermarketul online încearcă să acopere toate nevoile prin toate categoriile de produse existente pe site, iar partenerii sunt aleși în funcție de proprietățile produsului furnizat.

,,Avem un total de 20.000 de produse și este destul de mult. Am încercat să acoperim toate nevoile, de la premium la ceva mai ieftin. Nu este un obiectiv să creștem numărul de parteneri, ci este un obiectiv să găsim, să acoperim toate nevoile. Noi ne uităm la produs și după găsim parteneri care să ne aducă aceste produse'', a spus directorul comercial al Freshful, care ocupă și rolul de strategy consultant, pentru Retail.ro. 

Retail jobs

Valoarea coșului mediu se situează în jurul sumei de 250 de lei și conține produse de la peste 550 de furnizori și producători locali și internaționali. Comenzile sunt procesate zilnic de 70 de pickeri și livrate de peste 138 de curieri în cele 98 de mașini din flota Freshful, de la depozitul propriu din Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov. Peste 50% din vânzări sunt reprezentate de fructe, legume, carne, pește, mezeluri și lactate, au spus reprezentanții companiei în cadrul unei conferințe de presă. 

Flota companiei numără 98 de mașini, iar în ceea ce privește numărul de furnizori, compania colaborează cu 550, dintre care 60% sunt producători români.

„Astăzi, în sortimentația Freshful, peste 50% dintre produse provin de la producători locali, iar numărul acestora va crește în următoarea perioadă, pentru a susține preferința clienților pentru prospețime”, a completat Arnaud Dussaix, strategy consultant Freshful by eMAG.Cum influențează scumpirile materiilor prime 

Conflictul de la graniță aduce schimbări pe piața cerealelor și influențează costul final al produselor, ca urmare a scumpirii materiilor prime. 

Citeste si:
Fan Courier lansează platforma Fan Retur, prin care estimează reducerea cu până la 90% a timpului alocat returnării produselor achiziționate
Fan Courier lansează platforma Fan Retur, prin care estimează reducerea cu până la 90% a timpului alocat returnării produselor achiziționate

,,Cerealele reprezintă o piață mondială. Ucraina a fost unul dintre cei mai mari exportatori de cereale, ei exportau foarte mult pe rețeaua africană, astfel că acum, în urma conflictului cu Rusia, trebuie să cauți cereale, să cumperi de altundeva. Dar prețul va fi unul mare. Ideea este să știu dacă producția din România o să rămână în România sau dacă va fi exportată. Dacă rămâne în România este suficient pentru România, dar dacă exportăm, cresc prețurile materiilor prime, funrizorii trebuie să le crească și ei, ar fi un efect în lanț'', a mai spus directorul comercial al hipermarketului online Freshful. 

Echipa de conducere a Freshful spune că încearcă să echilibreze posibilele creșteri de preț ale produselor, însă scumpirile vin de la furnizorii de materii prime. O creștere considerabilă este resimțită la carburant și energie. 

,,Prețurile la furnizori în perioada aceasta pot varia chiar săptămânal, în funcție de tipul de produs. Dacă cresc cerealele, materia primă a crescut, nu avem de ales. Noi acceptăm creșterile de preț, încercăm să limităm și mai mult. Noi încercăm ca aceste creșteri de preț să nu se resimtă peste tot, la toate categoriile de produse. Pe ulei de floarea-soarelui sau făină, de pildă, există creșteri de preț constant'', a mai spus Arnaud

,,Competiția este necesară, sănătoasă''

PIața de e-commerce este estimată la șase miliarde de euro, însă piața de grocery reprezintă doar 1% din total în România, a spus echipa de management a Freshful. 

,,Piața de e-commerce este una totală. Piața de grocery este doar o mică parte din piața de e-commerce. Piața de grocery este ceva la început de drum. Dacă te uiți la partea de Europa de Vest ce este acolo vine în România. Trendurile vin de acolo. Acolo e-commerce-ul este mult mai mare. Spre exemplu, piața de grocery este de 1% în România, iar în Anglia este undeva de 15%. Este o marjă de creștere mare. Acum știm la ce viteză de creștere o să ajungem'', a spus directorul comercial al companiei. 

În ceea ce privește intrarea unor noi jucători pe piața de grocery, precum sezamo și Everli, Arnaud Dussaix spune că nu reprezintă o competiție pentru Freshful. 

,,Competiția este necesară, sănătoasă și cred că o să ne ajute mult mai mult pe posibilitatea unui parteneriat online. Toată piața de grocery în general în România este de 1%, ridicol de mică. Să ne batem toți pentru 1% nu are sens. Pentru mine sezamo și Everli nu sunt compeitori, pentru mine competitori sunt cei 99%, precum Auchan, Penny etc. Obiectivul nostru este să creștem pe ponderea de cumpărător online. Obiectivul este să crești piața. Pe noi o să ne ajute mai mult dacă vin Sezamo și Everli pe piața de grocery în România'', a mai spus Arnaud Dussaix, directorul comercial al Freshful. 

Freshful va continua să investească în flota de mașini, în extinderea capacității depozitului și în extinderea echipei. Investiția inițială în proiect a fost de cinci milioane de euro, însă bugetul de investiții este în creștere și va ajunge la câteva milioane de euro în următorii ani. 

Hipermarketul online își propune să ajungă la un număr de 260-270 de curieri până la finalul anului și ia în calcul angajarea de refugiați ucraineni, însă nu a specificat numărul exact al refugiaților care vor avea locuri de muncă în cadrul companeii. 

,,Noi avem flotă internă, am cumpărat mașini și angajăm. Nu este un sistem prin care să împărțim și să aducem oameni din alte companii de curierat. Nu avem în plan acest lucru. Luăm în calcul și angajarea de refugiați. Sunt oameni acre au nevoie de ajutor. Vom continua să investim în flota electrică, dar costurile au explodat, iar energia ne costă destul de mult. Vom încerca să compensăm prin energie power-saving. Toate lucrurile sunt concentrate în zona aceasta'', a mai spus Arnadu Dussaix.

Risipa alimentară

Freshful pregătește o secțiune în site care să prevină risipa alimentară prin opțiunea ''Save me'', prin care produsele din site care au un aspect bun sunt puse la un preț redus cu până la 30%. 

,,O treime din ce avem în frigider și din ce gătim aruncăm. Am lansat în ianuarie un parteneriat cu Banca pentru Alimente. Noi vrem să fim proaspeți și vrem să scoatem din gestiune alimentară și din site produsele înainte să expire. Ca să nu le aruncăm am făcut acest parteneriat cu Banca pentru Alimente ca să le dea mai departe beneficiarilor care au nevoie. Vrem să consolidăm foarte mult acest parteneriat și pregătim o secțiune specială în site ''save me'', acel celebru produs pus la vânzare accelerată în online. Produsele acestea pot fi achiziționate de pe platforma Freshful la un preț foarte bun, cu 30% discount, astfel încât atunci când clientul va observa că produsele expiră să le cumpere la un preț foarte bun'', a spus Andrei Popescu, general manager Freshful by Emag.

,,Încă de la început ne-am dorit să fim sustenabili și am ales să livrăm produsele noastre în plase din hârtie astfel încât acestea să poată fi reciclate și înapoiate curierului nostru cu următoarea comandă'', a spus și Anca Leopea, marketing manager Freshful. 

Primul hipermarket 100% online, lansat în octombrie 2021, a atras în mai puțin de șase luni 30.750 de clienți unici din București și zona Ilfov. Peste 70% dintre comenzi au fost în aplicație iar peste 65% dintre plăți s-au efectuat cu cardul, imediat după plasarea comenzii. Freshful este deținut de grupul eMag, care este controlată în proporție de aproximativ 80% de Prosus, o companie care aparține de grupul african Naspers.

 

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Arnaud Dussaix, director comercial Freshful: În România este un deficit pe tot segmentul de carne