Lectură de 5 minute

31 Dec 2022 - Interviuri și Analize

Animax, la final de 2022, în România: 125 magazine și o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Animax este unul dintre cele mai cunoscute branduri când vine vorba de animale de companie. Am stat de vorbă cu Cornel Mocanu, COO Pet Network, să vedem dacă crizele din 2022 i-au împiedicat pe români să își mai cumpere animale sau dacă au făcut rabat de la calitate în ceea ce privește hrana pentru acestea. 

Sursa foto: Animax

Animax numără 125 magazine, la acest moment, în România, 11 fiind deschise în 2022. Mocanu a precizat că brandul continuă expansiunea, iar în 2023 vom vedea și mai multe magazine Animax în țară, chiar dacă investiția într-o unitate pornește de la 50.000 de euro.

În plus, acesta susține că se așteaptă la o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro pentru 2022.

”Având în vedere că, în 2021, Animax a înregistrat o cifră de afaceri de 52,5 milioane de euro și că estimăm o creștere cu 15% pentru anul în curs, putem anunța o cifră de afaceri de 60 milioane de euro pentru sfârșitul lui 2022. Anul viitor vom continua expansiunea rețelei prin deschiderea a cel puțin 10-12 noi magazine, păstrând același trend de creștere din ultimii ani. Tot pentru 2023 mai putem estima o creștere a cifrei de afaceri cu 15% față de anul în curs, astfel încât vom atinge, cel mai probabil, 69 milioane euro cifră de afaceri la sfârșitul anului”, a declarat Mocanu, într-un interviu Retail.ro.

Contrar așteptărilor, reprezentantul Animax a precizat că atât pandemia, cât și războiul nu au împiedicat dezvoltarea brandului.

”În perioada foarte grea pentru economie a pandemiei am fost printre cei norocoși, deoarece magazinele noastre, fiind de necesitate, au rămas deschise. Am putut să ne servim clienții ca și până în acel moment – desigur, cu toate precauțiile care vizau întregul sector în acel moment. Am înregistrat o creștere considerabilă pe segmentul online, pe care am reușit să îl acoperim în întregime”, a completat acesta.

Cât despre război și criză energetică, Mocanu susține că afectează în aceeași măsură toți retailerii. ”Bineînțeles, costurile de amenajare au crescut, prețurile materialelor pe care le utilizăm în noile magazine au crescut și ele, însă noi ne menținem standardele stabilite. Din fericire, avem relații strânse cu furnizorii noștri și încercăm să găsim cele mai bune soluții pentru business și pentru oferta pe care o aducem clienților noștri în magazine”, a adăugat acesta.

Se vor scumpi produsele Animax?

Pentru că tot am amintit de scumpiri, l-am întrebat pe Mocanu și dacă întrevede scumpiri ale produselor pe care le găsim în magazinele Animax.

Citeste si:
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024

”Scumpiri de preț s-au petrecut în toate domeniile și nu doar în țara noastră. Încercăm întotdeauna să anticipăm mersul economiei și să ne facem planuri de back-up. Un avantaj al acestor ultimi ani, destul de dificili pentru business, este că ne-au învățat să ne organizăm mai bine. Susținem prețurile la un anumit nivel cât putem, însă, când situația economică face imposibil acest lucru, desigur că apar scumpirile. Dacă vorbim despre categorii de produse, sortimentul de hrană este cel care a suferit modificări de preț”, a explicat acesta.

Mocanu insistă că Animax își va menține poziția în piață, chiar și în ciuda concurenței recent apărute, mai cu seamă Fressnapf. Dimpotrivă, acesta susține că apariția unor noi competitori crește nevoia de a îmbunătăți brandul existent de mulți ani pe piața românească.

”Piața din România este una dintre cele mai competitive la nivel european. Mulți au venit, mulți au plecat. Noi suntem încă aici și, mai mult, suntem mai ambițioși ca niciodată. Locul nostru în piață este bine fundamentat, legătura noastră cu clienții este una solidă și specială, cunoaștem foarte bine dinamica acestei pieți și ne bazăm pe toate aceste lucruri atunci când ne vedem de planurile noastre, fără să ne planeze deasupra capului grija unui nou jucător care intră pe piață. Pe de altă parte, este absolut normal ca o concurență mai acerbă să ne facă mai buni în activitatea noastră, mai creativi”, a mai spus acesta.

Care sunt cele mai vândute produse din magazinele Animax

Fără să stea prea mult pe gânduri, Mocanu a declarat că hrana este cea mai vândută, urmată de accesorii.

”Mai exact, hrana super-premium. În ce privește accesoriile, putem vorbi chiar de o sezonalitate. De exemplu, toamna, este perioada hăinuțelor și culcușurilor. Primăvara crește vânzarea de produse antiparazitare și, de asemenea, merg foarte bine lesele și produsele pentru plimbări”, a precizat acesta.

În ceea ce privește raportul calitate/preț, cel mai bun este oferit de produsele marcă proprie. Potrivit lui Mocanu, pe primul loc se plasează hrana uscată, urmată de hrana umedă și de jucării. Topul este valabil pentru toate tipurile de animale de companie pentru care există produse în Animax.

”Tendințele în pet-retail sunt aceleași pe aceste piețe: proprietarii animalelor de companie (noi le spunem „părinți”, pentru că îi vedem cât de atașați sunt de prietenii lor necuvântători) înțeleg tot mai mult nevoile acestora și investesc tot mai mult în buna lor stare. Și, în afară de faptul că e un lucru favorabil pentru business, este un lucru favorabil și pentru societate pentru că denotă creșterea gradului de civilizație”, a conchis Mocanu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Animax, la final de 2022, în România: 125 magazine și o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro