Lectură de 4 minute

16 Jun 2022 - Interviuri și Analize

Andronic, Sportisimo: Vrem să dublăm rețeaua în următorii cinci ani și să ajungem la 90 de magazine

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lanțul de magazine de echipamente sportive Sportisimo a ajuns la 45 de unități în România, după ce anul acesta a deschis trei spații. Planul cehilor este să dubleze rețeaua locală în următorii cinci ani și să investească în logistica și digitalizarea magazinelor.

Sportisimo a înregistrat o creștere de 28% a cifrei de afaceri în 2021, în urma deschiderii de noi magazine și a eficientizării proceselor interne. Anul acesta, caracterizat de inflația mare și atenția consumatorilor la produsele cumpărate, compania așteaptă tot o creștere double-digit, care se conturează deja în urma primelor luni.

„Extinderea rapidă ne-a ajutat foarte mult să obținem cota de piață. În plus, ne-am extins și pe parcursul pandemiei. Am deschis cinci magazine în 2020, iar anul trecut, nouă. Ca planuri, suntem foarte optimiști. Vrem să dublăm rețeaua în următorii cinci ani, în România. Ne bucurăm că anul acesta am reușit să deschidem trei magazine în orașul Pașcani, în Timișoara și în București, în Veranda Mall. Vrem să ne menținem ritmul. Noi suntem prezenți și în orașele mici, și în cele medii, dar și în cele mari: Timișoara, Iași, Cluj, Constanța, iar în București avem opt magazine. Încercăm să fim foarte flexibili. Încercăm să ne mărim prezența, dar și oferta pe care o facem pentru clienți. Avem și brandurile noastre proprii pe care le dezvoltăm și încercăm să fim mai aproape de clienți în perioada acesta dificilă. Ne-am dezvoltat o colecție proprie de la brandul Lotto”, a declarat Petru Andronic, country manager Sportisimo România, într-un interviu pentru Retail.ro.

Pandemia, inflația și restul problemelor de la nivel global se resimt în disponibilitatea mărfii, ceea ce a obligat retailerii să investească în logistică, să amâne lansarea noilor colecții sau să aibă dificultăți în a cumpăra produse necesare pentru magazine, precum camere de filmat.

„În ceea ce privește costul de producție, putem vorbi deja de un impact resimțit în ceea ce privește logistica, transportul, creșterea salariilor și a prețurilor materiilor. În retail ne-a afectat cel mai tare partea de logistică, de transport, de creștere a costurilor de transport și disponibilitatea mărfurilor, prin termenele și condițiile de livrare. Pentru a îmbunătăți partea asta, am încercat să facem două lucruri: am mărit numărul de parteneri logistici pe piața internă și pe alte piețe și am construit un nou depozit în Cehia, care are 38.000 metri pătrați și are ca scop micșorarea termenelor de livrare pentru România și Ungaria. Sunt foarte multe lucruri mici care ne afectează din punctul de vedere al disponibilității, nu chiar al mărfurilor din magazine. Consumatorul, când intră într-un magazin, vede rafturile pline cu marfă, dar nu realizează dacă oferta corespunde cu ideea noastră inițială și nu vede efectul întârzierii furnizorilor cu marfa, iar colecția care era planificată pentru martie apare în aprilie”, explică Andronic.

Pentru anul acesta, compania va continua investițiile în logistică și în digitalizarea magazinelor, prin instalarea de info-kiosk-uri, de unde clienții pot comanda produsele online și unde pot verifica disponibilitatea articolelor în magazine. Proiectul de marketplace, lansat în Cehia, mai are însă de așteptat în România.

Marketplace-ul este pornit în Cehia, proiectul este în dezvoltare. Acum nu cred că este cazul să vorbim despre un termen de lansare. În partea de dezvoltare, vrem să investim în eficientizarea logisticii, în echipamente în magazine și în digitalizare. Noi avem info-kiosk-uri în magazine unde se pot comanda online produsele și se poate verifica disponibilitatea produselor în magazine. Vrem să dezvoltăm acest proiect și să fim mai deschiși la digitalizarea direct în magazin. Vrem să mărim numărul de info-kiosk-uri. Vrem să dezvoltăm logistica și digitalizarea în cadrul companiei. Am creat mai multe instrumente pentru analiza vânzărilor și avem un nou proiect în care vrem să investim, cel pentru reanaliza spațiilor de vânzare, pentru eficientizarea acestora”, a conchis Andronic.

Sportisimo, prezent de șase ani în România, deține 45 de magazine pe piața locală și un shop online. Retailerul are colaborări directe cu brandurile internaționale. Sportisimo a început ca o mică afacere de familie, în 1999, iar în prezent deține o gamă variată de echipamente sportive pe piața comercială din Cehia și Slovacia. Pe lângă e-shop, compania are magazine în Europa, în Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria.

Citeste si:
Clasele de group fitness - mai multă energie și motivație pentru angajați
Clasele de group fitness - mai multă energie și motivație pentru angajați

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Andronic, Sportisimo: Vrem să dublăm rețeaua în următorii cinci ani și să ajungem la 90 de magazine