Lectură de 9 minute

08 Aug 2022 - Interviuri și Analize

Anda Jurcă, TEILOR: Consumatorii de bijuterii din România apreciează stilul contemporan

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Anda Jurcă, Group Sales Director la retailerul de bijuterii TEILOR, ne vorbește, într-un interviu exclusiv, despre piața de bijuterii din România care, deși este mică, în prezent, se îndreaptă cu pași repezi către țările din Vestul și Centrul Europei.

Cum este piața de bijuterii din România comparativ cu cea din Europa?

Piața de bijuterii din Europa reprezintă, conform ultimelor statistici, aproximativ 32,443 miloane de dolari și preconizările arată că va atinge 34,732 milioane de dolari în 2022, în creștere cu 2,23%. Principalii jucători sunt Elveția, Franța, Italia, UK și Germania, restul țărilor reprezentând mai puțin de 1% din total. În acest context al cifrelor, România se încadrează cu lejeritate în clusterul țărilor din zona sa geografică, creșterea interesului pentru valori fiind semnificativă în ultimii cinci ani.

În materie de trenduri de bijuterii, consumer behaviours, prețuri, frecvența de cumpărare, tipologia produselor, țara noastra se îndreaptă cu pași rapizi către țările din Vestul și Centrul Europei. Consumatorii de bijuterii din România sunt informați, apreciează stilul contemporan, iar achiziția de bijuterii cu diamante și pietre prețioase are o creștere accelerată în ultimii trei ani.

Ce înseamnă un brand de bijuterii?

De-a lungul timpului, conceptul de brand s-a transformat odată cu fiecare etapă a istoriei retailului. Astfel, companiile au încercat să se diferențieze față de competitori și să-și creeze propriul teritoriu, fie prin logo, simbol, nume sau portofoliu de produse.

Retail jobs

În prezent, un brand își scrie povestea și se modelează în funcție de percepția consumatorului, cu alte cuvinte, clientul este cel care face distincția între branduri, alegându-l pe cel care îi împărtășește valorile. Stategia de succes sau eșec a unui brand se traduce, în special, prin modul în care leaderii săi înțeleg cum funcționează mintea consumatorilor și se adaptează lor.

“Brands live in the mind of the consumers” este un citat pe care îl folosesc adesea, pentru că are un sens incredibil atunci când vrei să definești conceptul de brand.

De ce oamenii doresc să se asocieze cu un anumit brand de bijuterii?

Un brand puternic de bijuterii este cel ce reușește, pe lângă principiile de calitate, consecvență, etică, să lase o impresie colectivă și unitară asupra tot ceea ce văd, simt, experimentează clienții atunci când intră în contact cu compania, serviciile sale si produsele. Misiunea unui brand de bijuterii este să urmărească în mod constant efectul creat de interacțiunea dintre client și orice serviciu oferit de către brand. În final, totul să fie o reală călătorie care să continue inclusiv după procesul de achiziție. O astfel de abordare aduce recunoaștere, apreciere, status social. Purtarea unui anumit brand de bijuterii aduce atât valori intrinseci, cât și extrinseci. Clienții brandurilor de bijuterii apreciază, la cel mai înalt nivel, cum acel brand poate translata prin produsele sale o experiență completă și emoțională.

Un brand de bijuterii are puterea de a constitui grupuri sociale de talia sa, așa cum un anumit gen muzical reunește oameni din culturi diferite, cu obiceiuri. Așa cum persoane din China, Orientul Mijlociu, SUA, Israel, Europa și America de Sud se adună în cadrul unui concert de muzica rock și dansează pe acelasi ritm, TEILOR reușește să capteze atenția persoanelor din România, Cehia, Ungaria, Bulgaria și Polonia, sărbătorind valorile comune. Un brand de lux are puterea de a schimba mentalități.

Citeste si:
Vânzări de 124 de milioane de lei, în România, pentru TEILOR, în primul semestru
Vânzări de 124 de milioane de lei, în România, pentru TEILOR, în primul semestru

Care este istoria TEILOR?

TEILOR are o poveste foarte frumoasă începută acum două decenii. O afacere de familie creată datorită unui vis ce a devenit, mai apoi, realitate. Fondatorii brandului, Florin și Geanina Enache, au crezut cu desăvârșire în planurile lor, primul magazin fiind deschis pe Strada Teilor, în Pitești.

După 23 de ani și peste 60 de magazine deschise, TEILOR întruchipează în continuare pasiunea pentru bijuterii, prin florile de tei și parfumul în care se reflectă esența brandului, atât în România, cât și în internațional: Polonia, Ungaria, Bulgaria, Cehia.

Care sunt cele mai căutate tipuri de produse la TEILOR?

Clienții TEILOR sunt foarte diversificați: de la colecționari, investititori, cupluri în căutarea inelelor și verighetelor perfecte, până la publicul tânăr, cei din generația Z sau Millenials. Astfel, și portofoliul de produse este adaptat nevoilor lor. Cu toate acestea, din punct de vedere al volumelor, inelul de logodnă este produsul cel mai iubit, cu un loc fruntaș în clasament. Pentru majoritatea clienților, călătoria în lumea TEILOR începe prin achiziția produsului care poartă cea mai mare încărcătură emoțională: cererea în căsătorie.

De altfel, TEILOR oferă o gamă diversificată de bijuterii, cu peste 50 de tipuri de pietre naturale, grupate în două game de design: clasic și contemporan. Colecțiile TEILOR sunt preponderent create în exclusivitate pentru brand, în funcție de trendurile internaționale și ajustate gusturilor clienților nostri.

Cum vede clientul din punct de vedere social bijuteriile?

Bijuteriile sunt amuletele antice aduse în viața modernă. Acestea poartă numeroase semnificații în cadrul social modern. În primul rand, sunt adorate de femei pentru însemnătatea emoțională pe care o poartă bijuteria. Apoi, bijuteriile oferă constant reminder-ul pentru cât de specială ești, oferă zi de zi un boost de încredere și oferă șansa purtătorilor să-și amintească frecvent de emoțiile care stau în spatele poveștilor bijuteriilor lor. Mai nou, brățara clasică Tennis a devenit ´´the little black dress´´al fashion-ului, bijuteria pe care orice femeie modernă trebuie să o dețină și să o poarte în orice moment al zilei.

De asemenea, bijuteriile sunt esențiale pentru a evidenția o ținută la evenimentele importante. O bijuterie vorbește de la sine pentru cei care vorbesc aceeași limbă. Un colier pavat cu diamante oferă femeii distincție, încredere, admirație, fără a fi rostit un cuvânt despre valoarea acestuia sau despre puterea financiară a deținătoarei.

Din istorie și până astăzi, de la regi, la vedete, la oameni de afaceri, până la colecționari și iubitori ai frumosului, bijuteriile au fost și vor rămâne simbolul distincției, al puterii și succesului.

Cum arată clientul TEILOR în România?

Bijuteriile au privilegiul de a fi singurele obiecte care poartă cea mai mare valoare emoțională. Produsele noastre sunt și martorii celor mai importante evenimente din viața unei persoane: fie că este un cadou cu prilejul botezului, al aniversărilor, cerererilor în căsătorie sau fie și o recompensă personală pentru a celebra o reușită profesională, toate bijuteriile marchează evenimente memorabile celor ce le poartă, cât și celor care le dăruiesc.

Așadar, clientul TEILOR se definește prin tiparul de persoană care dorește să marcheze un eveniment important al vieții sale printr-un produs încărcat cu emoție, care transcede timpul și, în același timp, este și o investiție financiară.

Clientul TEILOR se alătură brandului pentru experiența pe care o regăsește în toată călătoria de achiziție, dar și pentru promisiunea pe care TEILOR o onorează clienților săi în ultimii 20 de ani.

Care este parcursul bijuteriilor TEILOR până ajung în magazine? Unde sunt produse bijuteriile?

Călătoria bijuteriilor din mâna bijutierului până în ambalajul TEILOR este una fascinantă. Design-ul bijuteriilor este influențat de trendurile globale, iar sarea și piperul sunt adăugate de echipele in-house, care constant colectează feedback de la echipele de vânzari și chiar de la clienți.

Colecțiile TEILOR sunt produse de case de bijuterii din întreaga lume, cu care am construit parteneriate puternice, bazate pe exclusivitatea produselor realizate pentru TEILOR. Toate pietrele prețioase pe care le regăsim în rețeaua noastră sunt naturale, iar proveniența lor se supune RJC - Responsible Jewellery Council.

Unul din ultimele parteneriate glorioase este cel cu grupul DeBeers Institute of Diamonds, încheiat încă din 2019, prin care oferim oportunitatea clienților noștri să fie deținătorii sau purtătorii unui diamant gradat de către unul dintre liderii în domeniu.

Câte magazine aveți în România și la câte vreți să ajungeți până la finalul anului?

Până la sfârșitul anului 2022, rețeaua TEILOR va ajunge la 66 de magazine, dintre care 53 de magazine în România și 13 magazine internaționale, în Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia.

Care este cea mai scumpă bijuterie pe care ați vândut-o, în România, anul acesta?

Cea mai scumpă bijuterie vândută anul acesta este o brățară unicat, din The Exceptional, colecție în care sunt reunite piese cu adevărat spectaculoase. Și unice, acesta este diferențiatorul principal. Brățara are un design cu totul aparte, în care sunt incluse, de fapt, trei brățări cu tăieturi diferite ale diamantelor, alcătuind un masterpiece de 16 carate.

Ce planuri de viitor aveți în țara noastră?

TEILOR s-a dezvoltat constant pe parcursul anilor, lucru pe care ni-l dorim și pentru viitor. Evoluția face parte din ADN-ul brandului, iar planurile noastre vizează creșterea awareness-ului la nivel internațional, prin deschiderea unor noi magazine, cât și prin consolidarea unei experiențe de brand 360 de grade. În același timp, ne concentrăm pe menținerea poziției în România, atât prin portofoliul de produse, cât și prin fiecare latură a brandului cu care clienții interacționează, fie ea online sau offline. Avem în plan și redesign-ul unor magazine din România, tocmai pentru a transmite valorile și misiunea brandului până la capăt, prin cele mai fine detalii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Anda Jurcă, TEILOR: Consumatorii de bijuterii din România apreciează stilul contemporan