Lectură de 4 minute

11 Jul 2023 - Interviuri și Analize

Alexandra Damian, antreprenoarea care a trecut de la istoria artei și marketingul digital la terariile cu plante suculente

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Alexandra Damian a studiat jurnalismul și istoria artei la Cluj, apoi a intrat în lumea marketingului digital, unde a activat timp de zece ani. „Marketingul digital a fost o conjunctură. Am început cu niște proiecte personale în social media care au mers neașteptat de bine. Asta se întâmpla într-o perioadă în care specialiștii în digital marketing, în România, erau un fel de specie extraterestră”, spune ea.

 

Sursa foto: Crearium

Fondatoarea Crearium a văzut primul terariu cu plante suculente la una dintre clientele sale care deținea o florărie. Apoi a primit cadou o astfel de plantă și nu a știut cum să o îngrijească. Astfel, a făcut primii pași spre lumea plantelor suculente. Timp de un an a realizat diverse experimente, cumpărând tot mai multe plante și realizând aranjamente pe care le făcea cadou prietenilor și rudelor.

„Construisem, cumva, un focus group format din prieteni care să-mi poată confirma dacă produsul meu este bun sau nu. După un an de experimente am hotărât să lansez Crearium, iar timp de șase luni am lucrat la partea de branding, logo, elementele vizuale. Am urmat toți pașii necesari până în momentul în care am lansat brandul”, a explicat Alexandra.

În 2020 a creat site-ul Crearium, pagina de Facebook fiind deja lansată de la începutul anului 2019. Cu toate acestea, i-a luat mai bine de un an să facă pasul final, acela de a alege „calea antreprenoriatului de produs” și să transforme un hobby într-o afacere.

Ce sunt plantele suculente

Alexandra construiește terarii, cu alte cuvinte aranjamente florale cu plante suculente în vase de sticlă. Plantele suculente sunt de multă vreme un element decorativ de bază în mii de case, forma lor frumoasă și îngrijirea lor ușoară le fac să fie una dintre cele mai bune alegeri pentru interior.

Citeste si:
De la însoțitor de bord la cofetar. Monica Pușcoiu, Almond Cake: Discriminarea se vede în ochii bărbaților sexiști, m-am obișnuit cu ea
De la însoțitor de bord la cofetar. Monica Pușcoiu, Almond Cake: Discriminarea se vede în ochii bărbaților sexiști, m-am obișnuit cu ea

Există peste 60 de varietăți de plante suculente și majoritatea preferă temperaturile calde, nu rezistă la temperaturi foarte scăzute sau la îngheț.

Aceste plante depozitează apă în frunze, tulpini și rădăcini. Este motivul pentru care tind să aibă frunze groase și cărnoase înre-o mare varietate disponibilă. Ele se adaptează foarte bine la toate mediile, dar se dezvoltă cel mai bine în climatele uscate și nu foarte umede. Prea multă umiditate în mediul înconjurător le poate fi fatală, potrivit divainbouquet.com.

Cum construiești un terariu

Antreprenoarea creează anual diverse serii de produse, cu anumite concepte și elemente. Seria Cristaline este o combinație de suculente și geode cristaline pe care le integrează în terariu pentru a crea un anumit tip de peisaj. În terariile Galaxy, o serie concepută anul anterior, antreprenoarea a integrat nisip negru strălucitor, pentru a crea impresia de peisaj extraterestru.

Anul acesta, am lansat un concept de produs care se numește Cistaline și în care inserez, pe lângă aranjamentele cu plante, și geode cristaline pe care le integrez pentru a crea un anumit tip de peisaj.

Alexandra Damian, fondator Crearium

Alexandra comercializează un kit cu terarii de tip „Do it yourself”. Acesta conține un vas, plante suculente, un ghid de asamblare și de îngrijire, elemente de decor, inclusiv nisip specific.
Mai mult, pentru clienții care își doresc să fie ghidați în procesul de asamblare, antreprenoarea pune la dispoziție și ateliere online, unde doritorii pot învăța cum să realizeze un aranjament.

Un astfel de kit, în funcție de mărime și de numărul de plante, poate costa de la 50 la 150 de lei. Un mistery kit, care conține cinci plante suculente, costă 155 de lei. Cel mai ieftin este un cel realizat special pentru copii, la prețul de 50 de lei.

Aranjamentele create de ea, în vase mari și cu plante rare, pot costa până la 500 de lei, dar în ofertă există și microterarii, care pot fi achiziționate la prețul de circa 15 lei.

Mărturii și cadouri corporate

Între lunile mai și septembrie, Alexandra comercializează mărturii pentru nunți, botezuri sau evenimente corporate. De asemenea, de pe site-ul său clienții pot achiziționa și perne decorative în formă de plante suculente.

În altă ordine de idei, investiția inițială în acest proiect a fost de 5.000 de euro, din care a plătit stocurile inițiale, partea de branding și publicitate online, pentru care a colaborat cu un designer. În primul an, a investit pâna la 3.000 de euro publicitate plătită pe social media, investiție care a scăzut de la an la an.

Ultima sa cifră de afaceri a fost de circa 175.000 de lei, din care a înregistrat un profit de 10%, iar restul banilor i-a reinvestit în stocuri și în colaborări cu noi designeri.

Nu în ultimul rând, antreprenoarea spune că de la an la an eficientizează tot ceea ce înseamnă costul materiei prime, „datorită relațiilor cu furnizorii, comand mai mult, primesc prețuri mai bune”, a mai spus ea, adăugând că, de curând a început să crească plante și astfel reușește să mai scadă din costurile de producție.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Alexandra Damian, antreprenoarea care a trecut de la istoria artei și marketingul digital la terariile cu plante suculente