Afacerea lui Gicu și a Iulianei a pornit în anul 2015, în Iași, sub brandul Ograda cu legume, care aducea rețetele moldovenești pe mesele cumpărătorilor. Cu banii strânși la nuntă și alte economii au început să producă salate artizanale în marinadă și să le livreze în HoReCa și băcănii. Anul trecut au decis să investească 10.000 de euro în rebranding, ca să rămână activi și atractivi pe piața competitivă românescă.
„Schimbarea a venit inevitabil. Trebuia să se întâmple, deoarece voiam și vrem să creștem în continuare, iar rebranding-ul era absolut necesar: începând cu ambalajele de plastic, continuând cu povestea noastră și ceea ce ne face unici pe piață și, nu în ultimul rand, fiecare produs în parte trebuia sa fie unic și diferențiat, pentru ca atunci când cumperi un produs de la Tăt Normal să știi la ce să te aștepți. În 2019 și o parte a anului 2020 am acumulat destul de mult capital, iar cu experiența acumulată de-a lungul anilor de antreprenoriat, am decis să facem această schimbare, indiferent cât de mult ne-ar fi afectat la nivel de investiții. A fost un lucru asumat și necesar, pe care noi ni l-am dorit foarte mult, iar suma investită depășește 10.000 de euro”, au explicat fondatorii Tăt Normal într-un interviu pentru Retail.ro.
Colaborări cu 80 de băcănii și restaurante
În prezent, Tăt Normal colaborează cu peste 40 de băcănii din București, Cluj, Brașov, Constanța, Timișoara, Galați, Pitești și Iași, și aproximativ tot atâtea restaurante din zona Moldovei, Baia Mare și București. Anul trecut, per total, cele mai mari venituri au fost din evenimente, aproximativ 65%, iar băcăniile au generat în jur 35%.
„Anul trecut a fost un an foarte bun pentru toți cei care au fost implicați pe partea de evenimente. În mod cert capul de afiș au fost evenimentele, însă nici partea de băcănii nu a fost sub așteptări, deoarece am făcut schimbarea de brand și am început să avem din ce în ce mai multe colaborări. Partea de online abia anul acesta vrem să o dezvoltăm mai mult, deoarece nu a fost o prioritate pentru noi până acum, însă anul acesta vom lucra foarte mult la acest detaliu. În mediul online suntem de foarte puțin timp, iar aici mă refer la site și la posibilitatea de a cumpăra direct de pe site-ul nostru. Pe de altă parte, chiar dacă vorbim de o perioadă scurtă, pot spune că aceste comenzi sunt în creștere, iar canalul acesta de aprovizionare este din ce în ce mai căutat de persoanele fizice”, spun fondatorii Tăt Normal.
Planurile de viitor ale Tăt Normal
Pentru lunile care urmează din acest an și următorul, planul este de a deschide un spațiu de producție aproape de Capitală, dar și unul în vestul României, unde încă nu sunt prezenți.
„Anul acesta ne dorim foarte mult să avansăm pe hartă și să avem din ce în ce mai multe colaborări și în alte zone, iar spre finalul acestui an, începutul anului viitor, am vrea să deschidem un spațiu de producție lângă București, să fim cât mai aproape de clienții noștri din acea zonă, dar și unul în vestul țării, pe același principiu. În ceea ce privește produsele, vom mai lansa câteva noi, cel puțin la fel de apetisante, dar și o gamă de produse pentru copii”, au mai spus Gicu și Iuliana.
În această perioadă a anului, Tăt Normal are doar trei angajați, însă căută să mărească echipa cu cel puțin două persoane.