Lectură de 3 minute

24 Feb 2022 - Interviuri și Analize

De la pasiune la afacere de 1 milion de euro: Lisa&co, brandul de bijuterii fondat de arhitecta Roxana Dan

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Arhitectă, antreprenoare, mamă, femeie – acesta este descrierea pe scurt a Roxanei Dan, tânăra în vârstă de 31 de ani care a pus bazele unui birou de arhitectură în Capitală și unui magazin de bijuterii minimaliste care se apropie de afaceri de 1 milion de euro, după patru ani de la înființare. Planurile de business vizează extinderea echipei locale și a proiectului „prețios” peste hotare, în Germania și Italia.

Roxana Dan, în vârstă acum de 31 de ani, a început Facultatea de Arhitectură și Urbanism ,,Ion Mincu" la București, apoi a plecat cu o bursă un an la Universitatea din Stuttgart, iar mai apoi un an la Universitatea Tehnică din Berlin și la Tsinghua University în Beijing.

Întoarsă în țară, a înființat în urmă cu șase ani propriul birou de arhitectură, unde are o echipă de opt persoane și a dezvoltat o afacere cu bijuterii, numită Lisa&co, la care contribuie și arhitecții din birou. Proiectul de inele, cercei și lanțuri din aur și argint a început în urmă cu patru ani, iar investiția inițială în proiectul de bijuterii a fost 1.000 de dolari și a ajuns la câteva sute de mii de euro, anul acesta.

„Proiectarea de bijuterie se aseamănă ca proces cu proiectului unei case sau cu amenajarea interioară. Sunt aceeași pași atât în partea de concept, cât și în partea de desen tehnic”, spune Roxana Dan într-un interviu pentru Retail.ro.

În prezent, Lisa&co are un magazin online și un mic showroom în spațiul unde sunt birourile de arhitectură. Articolele proiectate în biroul de arhitectură ajung la bijutierul care le realizează, iar piesele pentru care nu are tehnologia necesară sunt trimise la alți producători din România și din Italia.

Arhitecții care proiectează bijuteriile Lisa&co

Echipa de arhitecți ajută la proiectarea bijuteriilor, permanent fiind implicați doi arhitecți în proiect. În total, sunt cinci oameni implicați, iar planul este de a angaja între trei și cinci persoane anul acesta și a deschide un magazin stradal, care să aducă noi clienți.

„Ne gândim la deschiderea unui boutique stradal, ca să devenim mai cunoscuți, pentru că practic produsele noastre s-au cunoscut din vorbă-n vorbă: a cumpărat un client, a arătat unui prieten, a venit alt prieten și tot așa. Avem un public destul de mare la momentul actual și sunt convinsă că dacă vom fi într-o locație undeva fizic, în București, accesibil și stradal, probabil am avea mult mai mulți clienți”, a mai spus Dan.

Brandul are circa 200 de comenzi online lunar, iar valoarea medie a unei comenzi este de 1.000 de lei. Perioadele de vârf sunt de sărbători: 1 și 8 martie, Paște și Crăciun, dar Valetine’s Day și evenimentele din timpul anului, precum nunțile sau sărbătorirea zilelor de naștere sau de nume fac ca programul să fie aglomerat în birou.

Citeste si:
dm drogerie markt redeschide magazinul din Promenada Mall și lansează cardurile cadou 
dm drogerie markt redeschide magazinul din Promenada Mall și lansează cardurile cadou 

„Sperăm să fie o perioadă și mai agitată dacă ne deschidem magazin fizic, pentru că foarte mulți ne dau mesaje și ne spun că bijuteriile arată mult mai bine fizic decât online. Este foarte greu să redai finețea unei bijuterii într-o poză, nu îți dai seama de scara obiectului, să vezi detaliile, cât de fine sunt”, spune Dan.

Anul trecut, compania a ajuns la o cifră de afaceri de 960.000 de euro, cu multe exporturi realizate în Franța și Marea Britanie, de unde multe cliente românce plasează comenzi. Planul de viitor este să deschidă birouri și magazine în Germania și Elveția, unde este cerere pentru bijuteriile minimaliste, simple, cu asimetri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  De la pasiune la afacere de 1 milion de euro: Lisa&co, brandul de bijuterii fondat de arhitecta Roxana Dan