Lectură de 3 minute

11 Nov 2022 - Știri și Noutăți

White Image: De zece ori mai multe comenzi pentru retailerii care au lansat Black Friday mai devreme

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Black Friday 2022 este cea mai mare și efervescentă ediție de la apariția conceputului în România, fiind incluse în promoție aproape toată gama de produse și promovate intens ofertele la credite bancare și la rate pentru cumpărături din magazine locale și din străinătate, spre deosebire de anii anteriori, arată o analiză White Image, companie de email marketing din România. 

Sursa foto: White Image

Retailerii care au lansat cât mai devreme ofertele de Black Friday înregistrează cu până la 10 ori mai multe comenzi pe zi față de o zi fără reduceri.

“Anul acesta se simte o efervescență mai mare în zona financiară privind ofertele la credite bancare și la un număr crescut de rate, până la 40, pentru cumpărături în România. În același timp, foarte intens promovată este și posibilitatea de cumpărături în rate oriunde în lume, de la magazine fizice sau online din străinătate”, spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În același timp, campanii tot mai mari de Black Friday fac și furnizorii de servicii telecom la abonamente de telefonie mobilă, de cablu TV și internet, magazinele de bricolaj la produse de amenajarea casei și a grădinii și cele de cosmetice la toată gama de produse, dar și furnizorii de instalații termice și alte soluții de încălzire.

În continuare cel mai mare volum de produse la promoție îl au magazinele electronice și electrocasnice și cele de fashion.

“Numărul de produse în campania de Black Friday depinde de fiecare comerciant în parte și de politica de vânzări – în general între 25% din stoc și toată gama de produse, fiind companii care preferă să includă gradual produse în campanie, folosindu-le astfel ca pretext de comunicare și de atragere a atenției asupra ofertelor. Cred că o ofertă cât mai largă de produse și de opțiuni de finanțare, care oferă consumatorului o experiență de cumpărare deosebită în aceasta perioadă va fi un atu puternic pentru comercianți”, explică Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.

Potrivit unei analize a companiei de email marketing, retailerii care au început campania de Black Friday mai devreme de 11 noiembrie au înregistrat de până la 10 ori mai multe comenzi online pe zi comparativ cu o zi obișnuită. Astfel, companiile au creșteri între 30% și 200% ale volumului de tranzacții.

Companiile investesc în medie între 3.000 și 15.000 de euro în pregătirea campaniilor și promovarea produselor sau serviciilor prin email și SMS de Black Friday, potrivit datelor White Image.

Citeste si:
Creștere cu 40% a volumelor livrate de Black Friday: cum s-a pregătit Cargus pentru acest sezon
Creștere cu 40% a volumelor livrate de Black Friday: cum s-a pregătit Cargus pentru acest sezon

Pentru a-și maximiza vânzările, o parte din investiție este concentrată în tehnologie pentru crearea profilului publicului țintă, care implică două tactici eficiente:

  • în mod direct – prin obținerea de răspunsuri la diverse chestionare despre produsele preferate,
  • în mod indirect – prin monitorizarea comportamentului utilizatorilor în mediul online privind produsele vizualizate sau comandate anterior pe un site

Fondată în 2003, White Image este o companie de email marketing în România. În prezent, compania oferă servicii de email marketing, creare și concepere campanii de marketing și alte servicii de promovare pentru sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  White Image: De zece ori mai multe comenzi pentru retailerii care au lansat Black Friday mai devreme