Lectură de 3 minute

27 Sep 2022 - Știri și Noutăți

Vânzările evoMAG către sectorul public au crescut cu 20% anul acesta

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Vânzările evoMAG către sectorul public au crescut cu 20% în acest an, pe fondul unei cereri mai mari din partea instituțiilor, ce reflectă nevoia concretă de digitalizare și actualizare a sistemelor folosite. 

Sursa foto: evoMAG

evoMAG a investit anul acesta în dezvoltarea departamentului dedicat segmentului public, înființat acum 4 ani, atât în creșterea numărului de angajați dedicați, care pot răspunde solicitărilor venite din partea autorităților publice, cât și în personalizarea mixului de produse și soluții ce constituie oferta către instituțiile publice.

Aproximativ 13% dintre vânzările totale sunt destinate digitalizării sectorului public. Estimăm că ponderea va urca la 15%, spre finalul anului, cu perspective și mai bune pentru 2023. Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achiziții Publice (SICAP) s-a dovedit o modalitate eficientă și rentabilă de achiziție de produse și servicii, benefică atât pentru ofertanți, cât și pentru autoritățile contractante.

Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG

Portofoliul de produse evoMAG pentru SICAP conține mii de produse și este realizat astfel încât să poată fi accesat și folosit de orice instituție de stat. Prin SICAP pot fi achiziționate: echipamente și infrastructură IT, software, sisteme de calcul, echipamente de securitate, de tipărire, sisteme audio-video etc.

Până în prezent, evoMAG a derulat proiecte prin SICAP cu unități de învățământ, ministere, primării, parchete și judecătorii, penitenciare și unități militare. Cele mai vândute produse prin SICAP sunt: laptopuri și desktopuri, tablete, echipamente multifuncționale și copiatoare, telefoane, videoproiectoare, echipamente de rețea.

De la începutul anului, evoMAG a onorat peste 600 de achiziții prin SICAP, cele mai mari proiecte fiind de furnizare de echipamente de tehnică de calcul, de tablete grafice pentru unitățile de învățământ de stat, telefoane mobile și camere video pentru supraveghere.

O achiziție directă în cadrul programului poate dura aproximativ 5 zile dacă produsele necesare se află în stocul magazinului, iar proiectul cu instituția de stat nu presupune multe aprobări, și până la 15 zile dacă produsele comandate trebuie aduse din stocul unui furnizor extern.

Citeste si:
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate

Pentru licitații deschise, pașii sunt următorii: depunere, evaluare (maximum 25 de zile), perioada pentru contestații ( 5-10 zile în funcție de valoarea achiziției), semnarea contractului (5 - 15 zile), primirea comenzii și livrarea produselor (în mod obișnuit se solicită maximum 30 zile), termen de plata uzual de 30 zile.

Cea mai mare provocare, însă, atunci când sunt implicate instituții de stat, rămâne birocrația. Procesul de aprobare a unei comenzi, la autoritățile de stat poate să dureze și 2 - 3 săptămâni de la acceptarea ofertei, timp în care importatorii nu pot ține blocate produsele și, astfel, pot apărea decalări în termenele de livrare.

evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerț electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care și trotinete și accesorii pentru trotinete) și pentru casă și grădină, iar anul trecut a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu. evoMAG.ro este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane, iar peste 80% dintre clienți ar recomanda magazinul pentru calitatea serviciilor oferite. evoMAG, companie cu capital 100% românesc, a fost fondată de Mihai Pătrașcu, care ocupă, în continuare, poziția de director general.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările evoMAG către sectorul public au crescut cu 20% anul acesta