Lectură de 4 minute

19 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Unilever țintește vânzări anuale de un miliard de euro pentru produsele pe bază de plante

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Unilever anunță un nou obiectiv anual global de vânzări de 1 miliard de euro pentru produsele pe bază de plante, alternative pentru carne și lactate. De asemenea, compania se angajează să reducă la jumătate risipa de alimente și să ridice standardele nutriționale ale produselor alimentare ale companiei.

Obiectivele anunțate fac parte din noua inițiativă globală „Future Foods”, menită să sprijine un sistem alimentar global mai sănătos și durabil.

Unilever, unul dintre cei mai mari jucători globali din FMCG, își asumă angajamentul de a reduce la jumătate, până în 2025, risipa alimentară în operațiunile desfășurate la nivel global, din faza de producție și până la listarea produselor la raft.

Unilever vrea să dubleze numărul produselor care conțin un nivel ridicat de legume, fructe, proteine sau micronutrienți precum vitaminele, zincul, fierul sau iodul și să continue să scadă nivelul de sare și zahăr din produsele din portofoliu

Până în 2022, la nivel global, 85% din portofoliul de produse alimentare al Unilever va ajuta consumatorii să reducă până la cel mult 5g/zi cantitatea de sare consumată. Până în 2025, 95% dintre produsele din portofoliul global de înghețată al Unilever nu vor conține mai mult de 22g de zahăr și vor avea 250 Kcal/porție. Această măsură nu afectează portofoliul de produse destinate copiilor – înghețatele pentru copii din portofoliul Unilever nu depășesc 110 Kcal/porție, măsură stabilită în anul 2014.

"Disponibilitatea unor astfel de produse la scară largă este un factor important pentru a oferi cât mai multor oameni oportunitatea să facă alegeri mai bune. Ne luăm foarte în serios acest rol și am făcut deja pași importanți în acest sens pe plan local – dăm gust mâncării românilor cu Delikat fără monoglutamat de sodiu, am scăzut cu 13% cantitatea de sare din ketchupul Hellmann’s și am venit în întâmpinarea celor care au ales o dietă pe bază de plante cu o alternativă vegană pe gustul lor - Sosul de maioneză Vegan de la Hellmann’s cu ulei de rapiță. Suntem deschiși oportunităților care ne permit să ne atingem obiectivul de a oferi consumatorilor români produse sustenabile. Și probabil cea mai bună dovadă în acest sens este investiția în compania Good People, cu brandurile FRUFRU și Urban Monkey, la finalul anului trecut", a declarat Iulia Floricică, Marketing Lead Foods & Tea, Unilever South Central Europe.

În 2019, Unilever a achiziționat pachetul majoritar din Good People, compania din spatele brandurilor FRUFRU și Urban Monkey. FRUFRU este un brand lansat în 2006 cu misiunea de a face ușor pentru oameni să trăiască sănătos și să facă alegerile cele mai bune pentru ei și pentru planetă. Pornind de la salate de paste, brandul a evoluat într-un portofoliu divers de produse proaspete, fără bazaconii, cu valoare nutrițională pozitivă ridicată. Zilnic, se prelucrează peste o tonă de fructe și legume proaspete, iar resturile devin hrană pentru animale la o fermă locală.

Urban Monkey este un brand optimist care crede că oamenii fericiți și sănătoși pot construi orașe sănătoase și fericite. Sucurile Urban Monkey sunt naturale, fără zahăr adăugat, doar din fructe și legume proaspete presate la rece. Acestea sunt păstrate RAW (nepasteurizate) prin pascalizare la presiune ridicată, proces ce păstrează vitaminele și nutrienții din ingrediente.

Citeste si:
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  

„În ceea ce privește businessul de înghețată, portofoliul nostru cuprinde produse pentru toate gusturile și vârstele. Avem principii stricte în ceea ce privește produsele adresate copiilor – acestea nu au mai mult de 110 kcal/porție și inovăm constant la nivel de produse pentru a oferi românilor diversitatea de care au nevoie. Printre noutățile din ultimul an amintesc de variantele de înghețată Magnum Vegan cu proteină din mazăre sau variantele de înghețată Ben & Jerry’s cu lapte de migdale.”, adaugă Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream, Unilever South Central Europe.

În 2019, Unilever a investit 85 de milioane de euro în „The Hive”, un centru de inovare alimentară de la Universitatea Wageningen din Olanda pentru a sprijini cercetarea în materie de produse pe bază de plante și alternative pentru carne, culturi eficiente, ambalare sustenabilă și alimente nutritive.

Obiectivele Diviziei Foods & Refreshments susțin, de asemenea, angajamentele globale ale Unilever de a avea un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023, de a investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură și de a avea zero emisii pentru toate produsele până în 2039. Compania s-a angajat, de asemenea, să se asigure că 100% din ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Unilever țintește vânzări anuale de un miliard de euro pentru produsele pe bază de plante