Lectură de 3 minute

22 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Unilever, angajament de colaborări doar cu cei care oferă salariu minim de trai muncitorilor

Angela Alexandru

Unul dintre cei mai mari jucători din industria bunurilor de larg consum, Unilever, se angajează ca până în 2030 să cheltuiască anual 2 miliarde de euro cu furnizori diferiți și să facă, astfel, afaceri doar cu companii care plătesc angajaților cel puțin un venit decent pentru trai.

Anunțul face parte dintr-o serie de angajamente noi pentru construirea unui societăți mai echitabile și incluzive, Unilever dorind să ridice standardele de viață și să creeze oportunități mai diversificate, notează Foodbev.

Cel mai recent angajament al Unilever este ca persoanele care furnizează bunuri și servicii directe corporației să câștige un salariu sau un venit care cel puțin acoperă nevoile de bază ale unei familii și stopează ciclul sărăciei. În timp ce Unilever susține că deja își plătește proprii angajați cu un salariu minim de trai, compania vrea să asigure același lucru pentru oamenii de dincolo de propria forță de muncă, concentrându-se în mod special pe lucrătorii vulnerabili din fabrici și din agricultură. Pentru a-și îndeplini angajamentul, Unilever va colabora cu furnizorii săi, cu alte afaceri, guverne și ONG-uri pentru a crea un program al practicilor salariale.

Pe lângă îmbunătățirea nivelului de trai al muncitorilor cu salarii mici, Unilever spune că va investi 2 miliarde de euro anual pentru furnizorii gestionați de persoane din grupuri subreprezentate până în 2025. De asemenea, Unilever își propune să ajute cinci milioane de IMM-uri din lanțul de retail, ca să își dezvolte afacerea. Între timp, până în 2030, compania promite să ajute zece milioane de tineri talentați pentru a-i pregăti pentru oportunitățile de muncă.

Alan Jope, CEO Unilever, a declarat: „Anul trecut a mărit fără îndoială, diviziunea socială, și este necesară o acțiune decisivă și colectivă pentru a construi o societate care ajută la îmbunătățirea mijloacelor de trai, care îmbrățișează diversitatea, alimentează talentul și oferă oportunități pentru toată lumea. Credem că acțiunile în care ne angajăm vor face din Unilever o afacere mai bună și mai puternică.”

Citeste si:
Retailerul home&deco Biano a lansat o tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru cross-sell

Luna trecută, Unilever anunța că va testa săptămâna de lucru de patru zile în filiala din Noua Zeelandă, un concept prin care se vizează creșterea productivității în raport cu bunăstarea și satisfacția lucrătorilor. În vara anului 2020, gigantul anglo-olandez investea 1 miliard de euro într-un nou fond pentru climă și natură, pentru realizarea unor acțiuni de impact prin proiecte ce vizează reîmpădurirea, captarea carbonului, protejarea vieții sălbatice sau conservarea resurselor de apă. 

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Are mai mult de 400 de branduri în portofoliu - Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Dirt Is Good, Wall’s, Lux, Sunsilk and Surf Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum și Betty Ice. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Unilever, angajament de colaborări doar cu cei care oferă salariu minim de trai muncitorilor