Aproximativ 400.000 de copii nu merg regulat la scoala si 2 din 10 copii nu termina opt clase. Statisticile ingrijoratoare din Romania au determinat UNICEF in 2010 sa demareze campania "Hai la Scoala" pentru a preveni si reduce fenomenul de adandon si absenteism scolar.
Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF in Romania declara:
“Din experienta noastra, copiii vulnerabili beneficiaza de educatie atunci cand profesorii colaboreaza cu parintii si cu comunitatea. Ne bucuram ca partenerul nostru Carrefour ofera clientilor sai oportunitatea de a se implica simplu si rapid, ajutand astfel copiii sa mearga la scoala. O donatie mica, de doar un leu, poate produce o schimbare pe termen lung pentru copii”.
Andreea Marin, Ambasador al Bunavointei pentru UNICEF Romania sprijina campania de strangere de fonduri:
„Educatia ii poate ajuta pe copiii vulnerabili sa reuseasca in viata. O donatie de doar 1 leu poate face diferenta si fiecare dintre noi poate contribui. Fiti alaturi de UNICEF si Carrefour si puteti schimba in bine viata unui copil.”
Banii stransi vor sprijini interventiile UNICEF de la nivelul scolii, al familiei si al comunitatii. La nivelul scolii se urmareste transformarea acesteia intr-un mediu primitor pentru copii, formarea mediatorilor scolari, a directorilor si a cadrelor didactice pentru a-si adapta stilul de lucru nevoilor fiecarui elev. La nivelul familiei, intarirea legaturii parintilor cu scoala, implicarea lor in viata scolara a copiilor lor si acordarea de sprijin parintilor prin consiliere si discutii individuale sunt scopurile principale. Interventiile la nivelul comunitatii urmaresc influentarea si mobilizarea membrilor comunitatii pentru a se implica si a sprijini familiile ai caror copii sunt in risc de abandon scolar.
„Strategia Carrefour pune accent pe sprijinirea comunitatilor si crearea unei vieti mai bune pentru romani. Campania „Hai la Scoala”, initiata de UNICEF, ne permite sa punem fundatia unei societati stabile si prospere luptand impotriva abandonului scolar din rtndul copiilor ce provin din medii defavorizate”, declara Andreea Mihai, directorul de Marketing al Carrefour Romania.
Aura Rădulescu, fost CEO Cora: Cora era mult prea mică în România pentru a mai putea continua independent
Unul dintre cei mai vechi parteneri ai UNICEF in Romania, Carrefour va folosi pentru prima oara add on bill (adaugarea la bon a unei sume fixe) ca metoda de strangere de fonduri in tara noastra.