Lectură de 3 minute

18 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Tendințe în eCommerce în 2021: marketplace, subscription și personalizare

Angela Alexandru

Pandemia se poate dovedi un catalizator pentru dezvoltarea pieței de eCommerce. Odată cu maturizarea forțată a pieței de eCommerce, nevoile de business ale companilor au devenit mai specifice și s-au concentrat pe implementarea rapidă de soluții tehnice, adaptarea la context și optimizarea la nivel operațional.

Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce, face o recapitulare privind trendurile anului 2021 în comerțul electronic.

"Pandemia a avut asupra pieței de eCommerce efect catalizator și a propulsat business-urile din online. Am înregistrat o creștere remarcabilă a cererii de servicii din partea partenerilor actuali, pe fondul nevoii lor de a-și dezvolta platformele, iar trendul acesta se va menține și în 2021”, spune Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.

Tendințele din eCommerce în 2021

Factorii care vor contribui la atingerea pragului estimat de Innobyte se referă atât la digitalizarea accelerată, cât și la faptul că în 2021 nevoia de bază va fi legată de performanța platformelor existente și dezvoltarea de soluții care să plaseze fiecare business în topul căutărilor și accesărilor clienților și să-i diferențieze de concurență.

"Utilizatorul este elementul în jurul căruia se va construi în 2021. De asemenea, se va menține tendința de securizare și creștere a performanței platformelor. Companiile din eCommerce vor implementa din ce în ce mai multe campanii pentru atragerea și retenția clienților – ceea ce va presupune dezvoltări noi și asigurarea unui cadru tehnic favorabil: va fi nevoie de magazine online care să funcționeze la parametri optimi, să asigure o experiență de navigare foarte bună, sigură și care să permită un trafic mai mare pe platformă, a precizat Cătălin Bordei.

Citeste si:
Notino, afaceri de 563 de milioane de euro, dintre 45 mil. pe plan local. Parfumurile reprezintă jumătate din vânzări

De asemenea, printre tendințele pieței de eCommerce se remarcă continuarea dezvoltării platformelor de tip marketplace, pentru oferirea unei game variate de produse, dar și dezvoltarea magazinelor nișate, unde se pune mai mult accent pe personalizare și crearea unei experiențe deosebite pentru clienți.

Modelul de subscription este o altă tendință ce se observă din ce în ce mai mult în eCommerce. Acesta permite magazinelor online să își asigure clienți recurenți pentru care vor livra produsele lor preferate cu o anumită regularitate. De asemenea, orientarea către dezvoltarea de aplicații mobile continuă curba de creștere, acestea devenind un instrument tot mai important în strategia jucătorilor din eCommerce.

"Într-o piață în care există tot mai mulți ofertanți, clienții vor alege să acceseze magazinul online a cărui “voce” răsună în mulțime, vor cumpăra de la cei care oferă o experiență sigură și foarte bună de navigare și cumpărare. Astfel, personalizarea experienței de navigare va fi un diferențiator și cu siguranță vom vedea mai multe proiecte online care vor capitaliza pe această tendință", a mai explicat Cătălin Bordei.

Dezvoltarea serviciilor clienților actuali ai companiei Innobyte a determinat o creștere peste așteptări, odată cu dinamica accelerată din piața de eCommerce. Astfel, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro, cu 55% mai mare față de 2019, în timp ce profitabilitatea companiei s-a triplat față de 2019, EBITDA ajungând la 430.000 de euro. Pentru anul în curs, Innobyte mizează pe o creștere a cifrei de afaceri cu 15%, depășind astfel pragul de 2 milioane de euro și păstrarea nivelului de profitabilitate. În plan este și creșterea cu 25% a numărului de angajați, astfel încât echipa să ajungă la 50 de specialiști în eCommerce, pentru a crește capacitatea de gestionare de noi proiecte, prin lansarea unui nou program de internship.

Citeste si:
Românii s-au relaxat în pandemie: Komoder, distribuitor de fotolii de masaj, a avut afaceri de peste 24 milioane de lei în 2020

Innobyte este o companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce care vizează maximizarea potențialului de business al partenerilor săi prin dezvoltarea unor platforme de eCommerce. Aceasta asigură și servicii de securitate, analiză și îmbunătățirea performanței, audit și consultanță de business pentru magazine online din întreaga lume. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tendințe în eCommerce în 2021: marketplace, subscription și personalizare