Lectură de 4 minute

16 Mai 2024 - Știri și Noutăți

TOPUL celor mai cunoscuți și urmăriți lideri din România: cine este CEO-ul care conduce clasamentul

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Agenția de cercetare de piață iSense Solutions a lansat a doua ediție a CEOs Power Report, un studiu complet ce explorează modul în care liderii companiilor comunică și sunt percepuți de către cei care îi urmăresc. Datele studiului arată că procentul celor care urmăresc comunicarea persoanelor din funcții de CEO a crescut semnificativ de la 49% în 2023 la 54% în 2024, fapt ce semnifică interesul ridicat al românilor față de informațiile transmise de leaderii companiilor. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Conform rezultatelor, clasamentul pentru cel mai cunoscut CEO în România este condus de:

  • Dan Șucu (Mobexpert),
  • Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman),
  • Cristina Batlan (Musette),
  • Dragoș Petrescu (City Grill),
  • Florin Talpeș (Bitdefender),
  • Anca Vlad (Fildas-Catena),
  • Dan Ostahie (Altex),
  • Dragoș Sirbu (Flanco Retail),
  • Bogdan Neacșu (CEC Bank),
  • Silviu Popovici (PepsiCo).

TOPUL celor mai urmăriți CEO din România

Studiul prezintă și cei mai urmăriți CEOs. Aceștia sunt:

  • Dan Șucu (Mobexpert),
  • Cristina Batlan (Musette),
  • Adrian/Dragoș Pavăl (Dedeman),
  • Dragoș Petrescu (City Grill),
  • Anca Vlad (Fildas-Catena),
  • Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm),
  • Mihai Tudor (Simtel),
  • Mihai Bordeanu (Dacia),
  • Florin Talpeș (Bitdefender),
  • Dragoș Damian (Terapia Ranbaxy),
  • Radu Timiș (Cris-Tim),
  • Ionuț Ardeleanu (Auchan),
  • Dan Ostahie (Altex),
  • Mircea Moga (Mega Image),
  • Mihai Marcu (Medlife).

TOPUL liderilor care inspiră audiența

În ce priveste CEOs care inspiră audiența, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, stă în fruntea acestui clasament, fiind urmat îndeaproape de Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman), alături de Cristina Batlan (Musette), fiecare cu un procent de 59% din recunoașterea publicului.

Topul este urmat de:

  • Marco Hossl (Kaufland) 58%,
  • Fady Chreih (Regina Maria) 57%,
  • Elisabeta Moraru (Google Romania) 57%,
  • Ioan Nani (Antibiotice Iași) 57%,
  • Doris Andronescu (Sanador) 57%,
  • Radu Savopol (5 to go) 57%,
  • Florin Talpeș (Bitdefender) 57%,
  • Adrian Mihai (Fan Courier) 57%,
  • Cosmin Vladimirescu (Mastercard) 56%,
  • Bogdan Putinica (Microsoft) 56%,
  • Mihai Marcu (Medlife) 56%,
  • Ionut Ardeleanu (Auchan) 55%.

TOPUL liderilor pentru care românii ar lucra

Topul liderilor pentru care românii au declarat că ar lucra arată astfel:

  • Fady Chreih (Regina Maria),
  • Elisabeta Moraru (Google Romania),
  • Doris Andronescu (Sanador),
  • Bogdan Putinica (Microsoft),
  • Mihaela Bitu (ING Bank),
  • Tudor Manea (eMAG),
  • Serghei Bulgac (Digi RCS&RDS),
  • Radu Savopol (5 to go),
  • Mihai Marcu (Medlife),
  • Mircea Turdean (Farmec),
  • Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman),
  • Ioan Nani (Antibiotice Iași),
  • Maria Rousseva (BRD),
  • Cristina Batlan (Musette),
  • Adrian Ariciu (Metro).

TOPUL liderilor în care românii au încredere

În ceea ce privește încrederea pe care românii declară că o au în liderii companiilor, clasamentul arată astfel:

  • Tudor Manea, CEO-ul eMAG,
  • Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman),
  • Cristina Batlan (Musette),
  • Elisabeta Moraru (Google Romania),
  • Serghei Bulgac (Digi RCS&RDS),
  • Daniel Gross (Penny),
  • Mihaela Bitu (ING Bank),
  • Bogdan Putinica (Microsoft),
  • Marco Hossl (Kaufland),
  • Cosmin Vladimirescu (Mastercard),
  • Florin Talpeș (Bitdefender),
  • Ioan Nani (Antibiotice Iasi),
  • Mathieu Bauduin (Leroy Merlin) ,
  • Adrian Ariciu (Metro),
  • Dan Sucu (Mobexpert).

Care sunt canalele unde urmăritorii caută informații

În ce privește mediile în care românii urmăresc comunicarea CEOs, dintre cei care se informează, pe primul loc se află internetul (95%), urmat apoi de televizor (77%), radio (53%) și presa scrisă (52%). 64% dintre români se informează despre persoanele din funcții de conducere de la alți cunoscuți.

Citeste si:
ANALIZĂ XTB: Sucul de portocale, încă un produs ce poate deveni aproape un lux din cauza scumpirilor în lanț
ANALIZĂ XTB: Sucul de portocale, încă un produs ce poate deveni aproape un lux din cauza scumpirilor în lanț

Pe internet, românii care se informează despre CEOs o fac în principal din articolele online (83%), de pe site-ul companiei (76%), site-urile de știri (79%) sau caută informații pe Google (69%). Email-ul a scăzut ca sursă de informare despre persoanele din funcții de conducere de la 63% în 2023 la 56% în 2024, în timp ce podcast-urile au devenit mai populare, crescând de la 55% în 2023 la 65% în 2024.

Și social media reprezintă o sursă importantă pentru informațiile despre persoanele din funcții de conducere. Pentru cei care urmăresc CEOs, pe primul loc se află Facebook (73%), YouTube (66%), forumurile online (56%), Instagram (51%) și LinkedIn (49% în 2024, în creștere de la 45% în 2023).

În 2024, publicul și-a îndreptat atenția către diverse teme comunicate în mass-media de către liderii companiilor. Așa cum arată datele, 90% dintre respondenți au declarat că au căutat informații despre opiniile acestora referitoare la industria în care activează, în creștere de la 86% în 2023. De asemenea, 90% au fost interesați de informațiile oferite despre companie, comparativ cu 84% în 2023.

Pe lângă acestea, publicul a fost interesat și de opiniile exprimate de CEOs legate de evenimentele curente și impactul acestora asupra industriei (76%), sfaturi de carieră pentru tineri (75%), informații pentru dezvoltare personală sau profesională (74%), istoricul profesional al liderilor (tot 74%), implicarea companiei în diferite cauze sociale (71%), experiențe personale și continut motivațional (69%, respectiv 68%).

Românii din mediul urban au declarat care ar trebui să fie si calitățile pe care să le întrunească un adevarat lider:

  • să fie competent (82%),
  • comunicativ (80%),
  • empatic (67%),
  • motivat (67%),
  • să aibă integritate (64%).

De asemenea, studiul a relevat faptul că procentul tinerilor din Generația Z (18-29 ani) care urmăresc comunicare CEOs este semnificativ mai mare decât al celorlalte generații (61% dintre tinerii Generației Z urmăresc persoane din funcții de conducere vs. 52% dintre Millennials (30-44 ani) și 51% dintre cei din Generația X (45-55 ani)).

iSense Solutions - The Modern Consumer Company - a fost fondată în 2014 și oferă servicii complete de cercetare de piață și aduce un mix de inovație și eficiență pentru clienți.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  TOPUL celor mai cunoscuți și urmăriți lideri din România: cine este CEO-ul care conduce clasamentul