Lectură de 2 minute

18 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Topul celor 10 deținători de mărci din România: ce branduri sunt pe primul loc

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Asociația Brand Defender de Apărare a Titularilor de Drepturi de Proprietate Intelectuală anunță topul celor 10 deținători de mărci din România. Topul a fost realizat în conformitate cu cererile depuse în ultimii 10 ani la EUIPO - oficiul european de proprietate intelectuală care analizează și emite certificate valabile pentru toate cele 27 state UE - și OSIM – oficiu care acoperă juridic doar teritoriul României din punct de vedere al valabilității certificatelor, ceea ce înseamnă că acestea nu pot fi folosite în alte state. 

Sursa foto: Pixabay.com

Primii 10 proprietari de mărci înregistrate din România dețin o poziție vitală în peisajul de afaceri, ei dețin în total 1347 de mărci înregistrate la OSIM.

TOP 10 OSIM

  • SC BIOFARM SA - 314 mărci
  • SC RCS & RDS SA – 145 mărci
  • SC TERAPIA SA – 144 mărci
  • BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ SA – 125 mărci
  • SC NORIEL IMPEX SRL – 119 mărci
  • SC LABORATOARELE FARES BIO VITAL SRL – 113 mărci
  • British American Tobacco (Brands) Inc. – 112 mărci
  • NOVARTIS AG – 107 mărci
  • JT INTERNATIONAL SA – 86 mărci
  • D-TOYS - 82 mărci

TOP 10 EUIPO (companii românești)

  • DANTE INTERNATIONAL SA – 73 mărci
  • ROYAL ESTATE & BUILDINGS SRL – 66 mărci
  • S.C. STANDARD SNACKS S.R.L. – 55 mărci
  • LABORMED-PHARMA SA - 50 mărci
  • SC DEDEMAN SRL – 47 mărci
  • SELEX TRADING – 45 mărci
  • INTERMARK – 43 mărci
  • ANTIBIOTICE SA – 41 mărci
  • SC LIFE CARE CORP SRL – 40 mărci
  • PIER IP MANAGEMENT SRL – 36 mărci

Biofarm, situat pe locul 1 în Top 10 OPSIM deținători de mărci din România, are în portofoliu nume foarte cunoscute românilor: Carmol, Triferment, Cavit și Colebil. Povestea Carmol are aproape 100 de ani, a fost pus pe piață în 1928 și protejat ca marcă în 1978.

EUIPO și OSIM sunt cele două oficii la care apelează companiile din România atunci când își obțin certificatele care le protejează mărcile. Există și o a treia instituție, WIPO, organizația mondială a proprietății intelectuale, care însă emite certificate doar în numele oficiilor naționale membre.

Marca este o proprietate privată a companiei care a înregistrat-o, poate fi vândută, închiriată sau evaluată, generează reputație și stă la baza strategiei de vânzări a companiei. Valoarea unei mărci este dată de veniturile pe care le poate atrage singură, indiferent de compania care o deține.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Topul celor 10 deținători de mărci din România: ce branduri sunt pe primul loc