Lectură de 4 minute

20 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Topoloveni, producătorul magiunului din prune, a ajuns la 60 de produse în portofoliu

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Sonimpex Topoloveni, compania producătoare a magiunului din prune Topoloveni, împlinește 30 de ani de activitate pe 24 februarie 2023. Dacă la începuturile sale Sonimpex Topoloveni fabrica și comercializa un singur produs, magiunul din prune, compania are astăzi în portofoliu peste 60 de produse.

Sursa foto: Topoloveni

Tot la fel, în timp ce, în anii 2000, firma raporta o cifră de afaceri de aproximativ 100.000 de euro pe an, cifra de afaceri anuală din perioada recentă este de 10 ori mai mare, de aproximativ 1.000.000 de euro.

Cei 30 de ani ai Sonimpex Topoloveni ar putea fi rezumați în același număr de reușite importante sau remarcabile: 30. În prima parte a anilor 2000, magiunul din prune Topoloveni a primit distincția Marca de aur din partea Uniunii Generale a Industriașilor din România și a fost înregistrat ca produs tradițional românesc. Ulterior, în a doua parte a decadei, compania a obținut Codul de Operator NATO și Certificatul Kosher . Anul 2009 a venit cu primirea protecției naționale pentru magiunul din prune Topoloveni, magiunul fiind primul produs românesc care a obținut această protecție.

În anul următor, compania a devenit Furnizor Oficial al Casei Regale a României pentru magiunul din prune și a primit, tot pentru magiun, prima distincție Superior Taste Award, acordată de către Institutul Internațional pentru Gust și Calitate de la Bruxelles. Perioada următoare a adus și ea câteva momente importante pentru Sonimpex Topoloveni: obținerea trofeului 10 pentru România, diversificarea gamei cu dulcețurile fără adaos de zahăr și înregistrarea la OSIM a mărcii pentru acestea și primirea distincției Practici de Afaceri Durabile.

După primirea certificării de Indicație Geografică Protejată pe data de 8 aprilie 2011, prima de acest fel acordată unui produs tradițional românesc, anul a continuat cu două noi distincții Superior Taste Award și cu al doilea titlu de Furnizor al Casei Regale, oferit de MS Regele Mihai I al României, de data aceasta pentru dulcețurile fără zahăr adăugat și pentru zacuscă. De asemenea, tot în 2011, Bibiana Stanciulov, fondatoarea companiei și Directorul General al acesteia, a fost declarată Cea mai admirată femeie de business a anului și a primit titlul de Cetățean de Onoare al orașului Topoloveni.

Între 2012 și 2014, firma a obținut certificarea Atestarea Calității din partea Centrului Național de Teste Comparative, iar în 2012, trei dulcețuri din portofoliu au primit trei distincții Superior Taste Award și, un an mai târziu, încă trei dulcețuri au fost premiate de către Monde Selection International Institute for Quality. Cât despre magiun, în 2013 a fost recompensat cu premiul pentru gust Superior Taste Award with Two Golden Stars, iar în 2014 a primit din nou aceeași recunoaștere.

În ultimii ani, Sonimpex Topoloveni și-a completat povestea de succes cu noi momente de referință: Bibiana Stanciulov a devenit Cetățean de Onoare al județului Argeș , titlul de Furnizor al Casei Regale a României a fost reînnoit, magiunul din prune Topoloveni a primit o stea la Great Taste Award în Marea Britanie, a fost obținut Certificatul Halal, iar magiunul a urcat pe locul I în topul Taste Atlas la categoria European Fruit Preserves – Best Rated.

Anul 2021 a fost important pentru evoluția companiei din două mari motive: produsele din portofoliu au fost introduse în Registrul Național al Mențiunilor Nutriționale și de Sănătate, cu mențiunea fără zahăr adăugat și patru dintre cele mai cumpărate produse ale firmei au fost încadrate în categoria Nutri-Score A. Anul trecut, în 2022, Indicația Geografică Protejată pentru magiunul din prune Topoloveni a fost extinsă la nivel internațional, iar Codul de Operator NATO obținut în trecut a fost reînnoit.

Citeste si:
Un nou târg cu produse românești în curtea MADR. Când are loc acesta
Un nou târg cu produse românești în curtea MADR. Când are loc acesta

Chiar și începutul lui 2023 a adus un Premiu de Excelență pentru fondatoarea Sonimpex Topoloveni, oferit la Gala Excelenței – Împreună protejăm România, pentru promovarea cu succes a produselor tradiționale românești.

Magiunul din prune Topoloveni, primul produs tradițional românesc care a devenit cunoscut în afara țării, și-a câștigat notorietatea și datorită accesării fondurilor europene. Bibiana Stanciulov a fost unul dintre primii antreprenori din România care au reușit să obțină fonduri UE pentru a-și dezvolta afacerea. După modernizarea fabricii din Topoloveni cu bani europeni, au urmat de-a lungul anilor fonduri europene de peste 5 milioane de euro pentru promovarea magiunului în alte țări. La 30 de ani distanță de la înființare, compania continuă să livreze calitate și performanță, sub conducerea Bibianei Stanciulov și a fiicei sale, Diana Sonia Stanciulov, implicată în activitatea firmei ca Director Comercial și prezentă chiar și în denumirea de Sonimpex, prin cel de-al doilea prenume al său, Sonia. O afacere 100% românească, 100% feminină, cu produse 100% naturale și care conțin fructe și legume 100% românești își propune să aibă un parcurs cât mai lung și să ajungă cât mai departe, în România și alături de România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Topoloveni, producătorul magiunului din prune, a ajuns la 60 de produse în portofoliu