Lectură de 3 minute

21 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Tohani a investit 6 milioane de euro în producția vinului Fetească Neagră, cu peste 1 milion de sticle îmbuteliate

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Tohani România a investit 6 milioane de euro în producția vinului Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din țară, cu peste 1 milion de sticle îmbuteliate.

Tohani are o suprafață cultivată cu Fetească Neagră din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare, cultivat în zona de peste 25 de ani.

Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi - prin marketing local și prezență internațională - s-au alocat două milioane de euro.

Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.

Feteasca Neagră Tohani, pe piețele din Statele Unite și China

La nivel internațional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut și cerut soi românesc, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. În ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda.

”Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. În 2011 am obținut prima medalie de aur, la nivel internațional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani.

A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe”, a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millenials, din mediul urban.

Citeste si:
Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii
Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii

La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov.

”Evoluția vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluția consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convențional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiție și își dorește să consume și să susțină produse și producători români”, a declarat Virgil Mândru, CEO și proprietar al Tohani România.

Pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tohani a investit 6 milioane de euro în producția vinului Fetească Neagră, cu peste 1 milion de sticle îmbuteliate