Tranzacția va crea un gigant american al modei care – deși încă nu este la fel de mare ca concurenții săi europeni – va fi mai bine poziționat pentru a concura pe piața de lux. Noua formațiune reunește șase mărci de modă: Tapestry’s Coach, Kate Spade, Stuart Weitzman, Capri’s Versace, Jimmy Choo și Michael Kors.
Compania va avea dimensiunea și amploarea pentru a ajunge la mai mulți clienți de pe tot globul și va concura mai bine pe piața de lux, a declarat CEO-ul Tapestry, Joanne Crevoiserat. Alăturrarea reunește „șase mărci emblematice” care au o prezență în peste 75 de țări și generează venituri anuale de peste 12 miliarde de dolari, susține aceasta, scrie CNBC.
Acordul vine pe măsură ce Tapestry și Capri au înregistrat vânzări mai slabe în America de Nord. În rapoartele trimestriale din mai 2023, ambele companii au vorbit despre consumatorii americani care devin mai precauți în privința cheltuielilor.
Crevoiserat a spus că momentul achiziției se bazează pe strategia pe termen lung a companiilor combinate, nu pe dinamica actuală a pieței.
Capri a fost afectată, în special, de încetinirea vânzărilor. Compania a înregistrat vânzări mai slabe nu numai la Michael Kors, ci și la mărcile sale de lux Versace și Jimmy Choo, în special, în magazinele universale.
Consiliile de administrație ale ambelor companii au aprobat în unanimitate achiziția, iar acordul este de așteptat să se încheie în 2024.