Sunt convinsă că brandurile care pun sustenabilitatea pe primul plan vor fi mai bine pregătite pentru a răspunde interesului tot mai mare din partea clienților, dar și cerințelor legale, aducând, de asemenea, o contribuție vitală la un viitor mai bun atât pentru oameni cât și pentru planetă.
Leyla Ertur, Director de Sustenabilitate în cadrul Grupului H&M
Printre cele mai importante aspecte legate de sustenabilitate în 2022 se numără:
- 84% din materialele utilizate sunt reciclate sau obținute într-un mod mai sustenabil. Această cifră include un procent de 23% materiale reciclate, fiind mai aproape de obiectivul nostru de a atinge 30% până în anul 2025.
- A realizat o reducere absolută de 7% a emisiilor de gaze cu efect de seră din domeniul de aplicare 3 și o reducere absolută de 8% a domeniilor de aplicare 1 și 2, comparativ cu scenariul de referință din 2019 – contribuind astfel la obiectivul de a reduce emisiile absolute din domeniul de aplicare 11, 22 și 33 cu 56% până în 2030.
- A redus cu 44% față de nivelul de referință din 2018 utilizarea ambalajelor din plastic.
- Grupul H&M a lansat o nouă strategie privind consumul de apă pentru 2030; a redus consumul relativ per produs cu 38% față de scenariul de referință din 2017, prin îmbunătățirea eficienței și reciclarea apelor uzate.
- Reprezentarea sindicală în fabricile furnizoare de nivel 1 a crescut de la 37% la 42% în ultimul an, iar 34% au contracte colective de muncă în vigoare (față de 27% în 2021).
- 63% dintre reprezentanții angajaților din fabricile furnizoare de nivel 1 sunt femei, iar ponderea acestora la nivelul funcțiilor de supraveghere a fost de 27%.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) a fost fondată în Suedia în 1947 și este citată pe Nasdaq Stockholm. Ideea de business a H&M este de a oferi modă și calitate la cel mai bun preț într-un mod sustenabil. Pe lângă H&M, grupul include brand-urile COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME și ARKET, precum și Afound.