Lectură de 2 minute

22 Mai 2023 - Știri și Noutăți

[Studiu Sameday] Livrarea la domiciliu, detronată de easybox   

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Compania de curierat Sameday a realizat un studiu în luna aprilie, pe un eșantion de 800 de consumatori online din mediul urban. Din acest studiu, reiese că livrarea easybox a depășit pentru prima dată opțiunea pentru livrarea la adresă.

 

Sursa foto: Sameday

Cercetarea comandată de compania de curierat Sameday, realizată pe 800 de persoane din mediul urban, arată că 84% dintre aceștia realizează cumpărături online cel puțin o dată pe lună, iar 20% dintre aceștia aleg opțiunile de comerț electronic o dată pe săptămână sau chiar mai des.

În același timp, retailul tradițional este vizitat de 88% dintre respondenți cel puțin o dată pe săptămână. Datele studiului demonstrează oportunitatea de dezvoltare a comerțului electronic și nevoia unei atenții sporite acordate de magazinele online tacticilor de retenție a clienților.

Clienții magazinelor online au așteptări ridicate de la companiile care le livrează coletele. Potrivit studiului Sameday, peste 80% dintre consumatorii din mediul urban, își doresc respectarea promisiunii de livrare de către compania de curierat și oferirea de informații privind ziua și ora livrării.

Preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă

De asemenea, pentru a răspunde nevoii clienților, curierii trebuie să acorde atenție manipulării coletelor. 84% dintre cumpărătorii online sunt de părere că integritatea coletului este importantă, iar în cazul oricăror probleme este necesară soluționarea rapidă a sesizărilor.

Preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă, cea din urmă opțiune înregistrând o scădere de 11% puncte procentuale față de anul trecut, mai arată stuidul realizat de companie. Astfel, este pentru prima dată când, în mediul urban, easybox depășește opțiunea pentru livrarea la adresă, atât în termeni de utilizare, cât și ca preferabilitate.

Studiul a evidențiat, de asemenea, că retururile și preferințele legate de easybox au crescut semnificativ în comparație cu anul precedent, în timp ce returnările la adresa fixă au scăzut considerabil. Aceasta sugerează faptul că oamenii preferă comoditatea de a-și putea preda retururile într-o locație sigură și accesibilă, în loc să aștepte un curier la domiciliu. Metoda preferată de retur este cea la easybox, cu 42% dintre respondenți optând pentru aceasta, în creștere față de 25% înregistrat în 2022.

În prezent, în România, există un easybox la 5000 de persoane, cu o medie în orașe de 3 minute de mers pe jos între două lockere. Respondenții studiului au menționat că proximitatea este definitorie în decizia de folosire a unui locker. Mai mult, consumatorii care nu sunt utilizatori de easybox spun că motivul principal pentru care nu folosesc easybox este legat de lipsa proximității. Rețeaua easybox numără în prezent 3800 de unități în România, iar Sameday are în plan continuarea expansiunii acesteia.

Citeste si:
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  [Studiu Sameday] Livrarea la domiciliu, detronată de easybox