Lectură de 2 minute

08 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Un studiu Kantar arată că peste 50% dintre consumatorii români intervievați au aderat până în prezent la Sistemul de Garanție -Returnare. Dintre aceștia, 25% returnează constant ambalajele SGR la punctele de returnare, iar 58% au returnat ambalaje SGR de cel puțin 3 ori până în prezent. 

Sursa foto: RetuRO

Preocuparea RetuRO față de un mediu mai curat în România se reflectă și în percepția consumatorilor despre administratorul Sistemului de Garanție - Returnare. Astfel, 7 din 10 persoane identifică RetuRO drept compania a cărei misiune este aceea de a face țara mai curată și care întreprinde eforturi constante de a educa și de a încuraja în rândul populației un comportament responsabil față de mediu și față de importanța reciclării.

Un aspect important pe care îl observăm este că familiaritatea consumatorilor a crescut pe măsură ce oamenii au început să își însușească sistemul în viața de zi cu zi. Campaniile de informare constante pe care RetuRO le-a derulat pe toate canalele și în toate punctele de contact au contribuit, de asemenea, la creșterea notorietății SGR în rândul românilor.

Gemma Webb, CEO și Președinte RetuRO SGR

Rezultatele înregistrate de Sistemul de Garanție - Returnare în primele 4 luni de funcționare reflectă progresul sistemului și o adoptare pe scară tot mai largă, creșterea fiind exponențială de la lună la lună.

Peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje a fost puse pe piață de către producători în această perioadă.

RetuRO Sistem Garanție Returnare este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Citeste si:
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR