Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, 2 din 3 femei au plasat cel puțin o comandă online în ultimul an, iar ponderea româncelor (66,1%) e-shopper o întrece ușor pe cea a bărbaților (65,9%) care aleg comerțul electronic.
În plus, femeile comandă mai des online decât bărbații, procentul celor care au făcut acest lucru în ultimele 3 luni de la momentul desfășurării anchetei INS fiind de 48,3%, în comparație cu persoanele de sex masculin, în cazul cărora procentul este de 44,1%.
În materie de cadouri, tot statistica arată că, în cazul femeilor din România, cele mai căutate produse online de către acestea sunt hainele, încălțămintea și accesoriile, urmate îndeaproape de produsele cosmetice și de relaxare.
Datele INS arată, pe de altă parte, că 6 din 10 persoane care au comandat online cărți în 2022, în România, au fost femei, rezultând că o carte bună poate fi întotdeauna o idee inspirată de cadou.
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.