Lectură de 4 minute

02 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Studiu: Cum ar proceda românii dacă supermarketurile și hypermarketurile ar fi închise în weekend?

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic, potrivit celui mai recent studiu Reveal Marketing Research.

Sursa foto: Pixabay

Așadar, 90% dintre români declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarketuri și hypermarketuri. În topul preferințelor consumatorilor mai regăsim piețele (51%) și magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendință, putem observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât și bărbații (56% bărbați vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să își facă cumpărăturile mergând la piață, acest aspect putând fi influențat de obiceiurile tradiționale de cumpărare și de dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.

Pe de altă parte, doar 14% dintre români obișnuiesc să își facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 lei (20%).

Îndreptându-ne atenția către comportamentele românilor care obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, observăm că 36% dintre aceștia își fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În același timp, 33% dintre aceștia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziții în weekend.

Este remarcabil să constatăm că, în pofida creșterii popularității cumpărăturilor online, supermarketurile și hypermarketurile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experiențe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă și faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziție, cei mai mulți declarând că preferă să își facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor și hypermarketurilor în weekend

În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianți de a închide supermarketurile și hypermarketurile în weekend sau de a stabili un program redus până la prânz, bărbații fiind în mai mare măsură familiarizați cu subiectul (89% bărbați vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eșantion.

Citeste si:
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște

Măsurând percepțiile românilor referitoare la acest subiect, 41% iși manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această inițiativă, în special bărbații (45% bărbați vs. 36% femei) și cei cu venituri mari, peste 8.000 lei (45%).

Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu acestă inițiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferențiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În același timp, 26% din respondenți sunt nehotărâți în privința inițiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 (40%).

Cum ar proceda românii dacă supermarketurile și hypermarketurile ar fi închise în weekend?

În scenariul în care supermarket-urile și hypermarket-urile ar fi închise în weekend, cei mai mulți dintre români declară că s-ar adapta și ar fi atenți să achiziționeze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%).

28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorința de a avea acces imediat la soluții rapide, adaptate la ritmul lor de viață activ.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizați și cu utilizarea internetului și a platformelor de comerț electronic.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: Cum ar proceda românii dacă supermarketurile și hypermarketurile ar fi închise în weekend?