Lectură de 3 minute

05 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Studiu: 77% dintre români ar cumpăra electrocasnice smart, însă prețurile ridicate îi opresc

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Aproape 77% dintre români declară că ar fi deschiși să aleagă electrocasnice smart, însă prețurile ridicate sunt o barieră în decizia de cumpărare. Majoritatea consumatorilor (79%) aleg electrocasnice în funcție de preț, în timp ce performanța este pe locul al doilea ca importanță, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Românii sunt dispuși să plătească cel mai mult pentru mașina de spălat rufe, TV și espressorul de cafea.

Deși peste jumătate dintre români declară că aleg în funcție de performanță, doar 19% spun că ar achiziționa brandurile mai scumpe și consideră că merită să investească în calitatea ridicată a produselor. Mașina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) și espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenții ar fi dispuși să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună.

Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc, considerând că este important să găsească un echilibru între preț și calitate. Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%).

Prețul, principalul criteriu de achiziție

Conform studiului, 79% dintre români afirmă că prețul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanța se află pe locul al doilea ca importanță, fiind menționată de către 61% dintre respondenți.

Doar 15% dintre respondenți declară că ar opta pentru mărci mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preț mai mic.

Achiziția electrocasnicelor smart: un paradox pentru români. Deși le-ar alege pentru reducerea cheltuielilor la energie, ei nu se arată dispuși să investească suma inițială pentru economisirea pe termen lung.

Consumul de energie contează în decizia de cumpărare

Pe lângă preț și performanță, în decizia de achiziție contează și consumul de energie a electrocasnicelor, aspect menționat de către 50% dintre români. Tocmai de aceea, cei mai mulți dintre consumatori (77%) declară chiar că ar fi dispuși să investească în electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-și reduce costurile de energie electrică.

Citeste si:
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN

În plus, 48% dintre respondenți sunt de părere că aceste dispozitive sunt mai eficiente decât cele convenționale. Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi prețul ridicat al acestora, motiv menționat de către 78%. Doar 12% dintre români consideră că nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de părere ca sunt greu de folosit.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion la nivel național urban și rural, în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: 77% dintre români ar cumpăra electrocasnice smart, însă prețurile ridicate îi opresc