Lectură de 3 minute

12 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Startup-ul bonapp.eco, care previne risipa alimentară, a primit o investiție de 800.000 de euro și face angajări în mai multe orașe din România

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

La două luni de la lansare, startup-ul româno-francez bonapp.eco obține o finanțare de 800.000 de euro pentru dezvoltarea aplicației care combate risipa alimentară. Odată cu această finanțare, startup-ul va investi în vânzări și marketing pentru a se extinde și în alte orașe ale României în următoarele luni, începând cu Cluj, Timișoara, Iași, precum și dezvoltarea în alte țări din Europa de Est. 

Investiția de 800.000 de euro provine de la grupul francez Up Coop, ROCA X, Early Game Ventures și fondul Impact Ventures din Ungaria.

,,Suntem un startup românesc care combate risipa alimentară. Aplicația companiei noastre, disponibilă pe iOS și Android, conectează utilizatorii cu comercianții locali de produse alimentare, inclusiv magazine alimentare, restaurante, benzinării, brutării, cafenele și hoteluri. ​La bonapp.eco, ne propunem să transformăm provocările de mediu, economice și sociale cauzate de risipa alimentară într-o oportunitate de afaceri durabilă în beneficiul tuturor ​​​​​​'', Grégoire Vigroux, cofondator.

Bonapp.eco face angajări

Compania angajează în acest moment persoane pentru poziția de City Manager în mai multe orașe din țară în care vizează să se extindă. Obiectivul companiei este de a ajunge la 5.000 de locații și de a vinde 30 de milioane de mese până în 2023.

De la lansare, aplicația mobilă a fost descărcată de 10.000 de utilizatori. Până în prezent au fost cumpărate peste 1.000 de mese, cu un cost mediu de 5 euro.

Prin intermediul aplicației bonapp.eco, utilizatorii pot achiziționa alimente acre se apropie de data expirării, cu o reducere de până la 80%. Printre cei 100 de parteneri care s-au alăturat rețelei bonapp.eco din București se numără Accor, Cora, foodpanda, PENNY România și Starbucks, alte parteneriate urmând să fie anunțate foarte curând, potrivit fondatorilor.

bonapp.eco estimează că aplicația are un potențial de piață de cinci milioane de utilizatori numai în România. Utilizatorul țintă locuiește în mediul urban, are cont bancar, își dorește să cumpere produse de calitate și, totodată, să economisească bani.„La nivel global se irosește 40% din cantitatea totală de alimente, conform World Wildlife Fund. Numai risipa de alimente este cauza pentru 10% din emisiile de gaze cu efect de seră, la nivel mondial. Pe lângă exacerbarea schimbărilor climatice, risipa alimentară provoacă pierderi semnificative retailerilor. În România, într-o țară în care mâncarea este scumpă, sunt aruncate anual 5 milioane de tone de alimente.

Consumatorii români își alocă aproape 40% din buget pentru alimente și băuturi! bonapp.eco transformă aceste provocări de mediu, economice și sociale într-o oportunitate de afaceri durabilă, în beneficiul tuturor. Soluția noastră este un câștig pentru consumatori, un câștig pentru comercianții de produse alimentare și un câștig pentru planetă”, spune Grégoire Vigroux, co-fondatorul bonapp.eco.

Citeste si:
19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului
19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului

bonapp.eco este un startup românesc care combate risipa alimentară. Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot achiziționa alimente care se apropie de data de expirare. Lansarea în alte orașe din România este planificată pentru T1 2022, în timp ce extinderea în alte țări din regiune va începe în T2.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Startup-ul bonapp.eco, care previne risipa alimentară, a primit o investiție de 800.000 de euro și face angajări în mai multe orașe din România