Lectură de 2 minute

26 Mai 2020 - Știri și Noutăți

Start-up-ul R-CREATE a lansat un ambalaj returnabil pentru comerţul online, care intră în teste la Cărtureşti

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Start-up-ul R-CREATE a lansat pe piață un ambalaj returnabil, alternativa ambalajelor de unică folosinţă utilizate pentru coletele comandate online şi îl testează în parteneriat cu lanţul de librării Cărtureşti, FAN Courier şi Sinapseria, se arată într-un comunicat de presă. 

Utilizarea noului ambalaj duce la diminuarea a cantităţii de ambalaje de unică folosinţă şi este un prim pas spre reducerea poluării, în special în contextul global actual.

Până la data de 2 iunie, clienţii care comandă de pe www.carturesti.ro pot opta pentru livrarea comenzii în ambalajul returnabil R-CREATE.

Cum ajunge coletul în ambalajul reciclabil?

Produsele sunt aduse clientului de către curier în ambalajul lor primar şi sigilate în ambalajul returnabil R-CREATE. Clientul desigilează, preia produsul și înmânează ambalajul returnabil R-CREATE curierului. Astfel, ambalajul reintră în circuitul de livrare şi prin procedura standard de retur, poate fi refolosit chiar şi de peste 20 de ori. La finalul ciclului de viață al fiecărui ambalaj, R-CREATE asigură colectarea și reciclarea lui.

Start-up-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil.

Problema reciclării/reducerii deșeurilor este din ce în ce mai apăsatoare și e greu de crezut că rezolvarea va veni din partea statului, în contextul priorităților de după criza COVID. Este nevoie de soluții alternative, susținute de consumatorii responsabili. Ambalajul R-CREATE oferă o astfel de soluție, conferind clienților online două avantaje: o experiență îmbunătățită de cumpărare și minimizarea efectelor negative asupra mediului”, a declarat Linda Vasilescu, fondator al R-CREATE.

Din 2021 intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă. R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.

Da, este posibil să renunțăm la ambalajele de unică folosință rezultate din comenzile online! FAN Courier, prin modelul său de business, a încurajat de fiecare dată inițiativele care au ca scop protejarea mediului înconjurator și, de aceea, sprijină acum proiectul R-Create în parteneriat cu Cărturești”, a spus Cornel Morcov, CCO FAN Courier.

Citeste si:
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion

Potrivit Eurostat, din milioanele de tone de deşeuri rezultate anual, ţara noastră reciclează doar 14%. De aceea, una dintre soluţii este înlocuirea ambalajelor de unică folosinţă cu unele returnabile, oprind astfel deşeurile înainte de a ajunge surse de poluare.

Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma si Bernhard Lutzer co-fondatori.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Start-up-ul R-CREATE a lansat un ambalaj returnabil pentru comerţul online, care intră în teste la Cărtureşti