Lectură de 3 minute

30 Oct 2020 - Știri și Noutăți

Sînziana Pardhan, P3: Suntem în discuții cu doi retaileri internaționali care vor să își deschidă centre regionale în România

Una dintre tendințele care se conturează pe piața spațiilor logistice și industriale din România este reprezentată de cererile venite din partea retailerilor internaționali care activează în țara noastră doar în zona de online și își propun să investească într-un centru logistic care să deservească regiunea, precizează Sânziana Pardhan, Managing Director România P3, în cadrul conferinței retailArena, organizată de wall-street.ro și retail.ro.

"Au venit noi cereri de la retaileri care sunt prezenți în România doar pe partea de online, fără a avea o prezență fizică. Aceștia își doresc să vină în România pentru a deschide un centru logistic, dar nu numai pentru livrări la nivel național, ci regional. În ultima perioadă avem două discuții cu potențiali chiriași care urmăresc deschiderea unui astfel de centru logistic regional”, precizează Sânziana Pardhan în cadrul conferinței retailArena.

Fii la curent cu toate noutățile și experiențele virtuale propuse de retailArena. Apreciază pagina retailArena și intră în cea mai faină comunitate a retailerilor! 

Reprezentanta P3 consideră însă că pentru a reuși să se dezvolte acest segment este nevoie de infrastructură, elementul esențial pentru buna funcționare a unui centru regional care își propune să livreze în Sud-Estul Europei. Cu toate aceastea, ultimele luni au conturat clar faptul că e-commerce-ul este ”marele câștigător al pandemiei”.

”Dacă ne uităm la discuțiile pe care le avem, nu numai în România ci și la nivel internațional este clar că e-commerce-ul este marele câștigător al acestei perioade și chiar dacă nu avem cifrele din perspectiva cerințelor de spații logistice ca să vedem care este creșterea, tendința este una de accelerare a adopției e-commerce-ului. Drept urmare, o să vedem o creștere semnificativă a cerințelor de spații de depozitare din partea acestui segment în 2021”, consideră Sânziana Pardhan.

Citeste si:
Cum a modificat pandemia preferințele consumatorilor și regulile campaniilor promoționale

Reprezentana P3 precizează că cifrele cu privire la evoluția acestei tendințe a e-commerce-ului de a-și face din ce în ce mai simțită prezența în parcurile logistice arătau bine și înainte de pandemie.

”Cifrele dinainte de pandemie arată că în cadrul P3, la nivelul întregului portofoliu european, chiriașii din zona de e-commerce ocupă în jur de 16%. Dacă ne uităm la dezvoltările noi, în acest moment vorbim de 600.000 de metri pătrați la nivel european, dintre care 40% din acest volum este destinat către chiriași din e-commerce. Este clar că acest segment devine un jucător din ce în ce mai important în ceea ce privește cererile noi”, precizează Pardhan, menționând că ultimul centru logistic de acest tip livrat de companie a fost pentru gigantul de tehnologie Amazon, în nordul Italiei.

În cadrul parcului industrial P3 Bucharest A1, compania a închiriat anul acesta în jur de 52.000 de metri pătrați în contracte pe termen lung.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.

Citeste si:
A doua emisiune de obligațiuni Vivre Deco, în valoare de șapte milioane de euro, debutează la Bursa de Valori București

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Sînziana Pardhan, P3: Suntem în discuții cu doi retaileri internaționali care vor să își deschidă centre regionale în România