Lectură de 2 minute

19 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Sfaturile VTEX pentru retaileri: cum pot face profit în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, prezintă noul raport despre profitabilitatea în retail “Strategii de investiții care generează creștere în ecommerce”, în cadrul NRF 2023, eveniment de retail organizat în New York.

Sursa foto: Vtex

Susținut de partenerul AWS al VTEX, raportul evidențiază oportunități importante de investiții pentru retailerii care doresc să obțină o creștere profitabilă, în ciuda regresiei economice. Acest raport arată în mod special provocările comerțului digital, noua eră a profitabilității și modul în care retailerii pot obține această profitabilitate în 2023, punând din nou atenția asupra clientului și a nevoilor lui.

Regulile comerțului au fost rescrise de la începutul pandemiei, accentul fiind pus pe creștere în detrimentul profitabilității comercianților. Cu toate acestea, un studiu recent al Publicis Sapient a arătat că 37% dintre retaileri spun că piața de ecommerce nu își atinge obiectivele de profitabilitate.

Sfaturile VTEX pentru retaileri: cum pot face profit în 2023

Evaluând ce va genera creștere pe termen lung, VTEX recomandă retailerilor să se concentreze pe următoarele trei strategii:

  • Maximizați potențialul clienților existenți. Mare parte din profitul unui brand provine de la cei mai fideli clienți ai acestuia, așa că investiția în acest segment de clienți poate face o diferență uriașă în rentabilitate. Retailerii care investesc în acest sector ar trebui să își concentreze inițiativele pe păstrarea clienților, colectarea de date primare și comunicarea încrucișată pe canale.
  • Transformați inventarierea și fulfillment-ul în punctele voastre forte. Raportul VTEX arată că 55% dintre branduri sunt încă în stadiile incipiente ale curbei de maturitate omnichannel. Investiția în această strategie – în special gestionarea stocurilor, managementul comenzilor și lanțului de aprovizionare – poate îmbunătăți satisfacția clienților. Aceste inițiative ar trebui să se concentreze pe tratarea proceselor de fulfillment ca pe un produs, unificarea inventarului și valorificarea modelelor de marketplace.
  • Interacționează cu clienții în moduri noi. Piața comerțului digital este mai acerbă și mai competitivă decât oricând. Prin urmare, brandurile trebuie să facă mai mult decât să aplice tactici clasice pentru îmbunătățirea experienței clienților pentru a interacționa mai bine cu consumatorii, cum ar fi folosirea comerțului video și crearea de pagini de produse captivante, pentru a crește ratele de conversie și pentru a se diferenția de concurență.

VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț. VTEX accelerează creșterea afacerilor clienților săi cu o soluție completă de Comerț, Marketplace și OMS. VTEX se bucură de încrederea a peste 2400 de clienți, printre care AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola și Whirlpool, având peste 3200 de magazine online active în 38 de țări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Sfaturile VTEX pentru retaileri: cum pot face profit în 2023