Lectură de 2 minute

10 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Atelierul SARTO bespoke, creștere în pandemie din jeans, sacouri sport și cămăși

Angela Alexandru

Atelierul online SARTO bespoke anunță o creștere cu 17% a cifrei de afaceri în 2020 și estimează pentru 2021 o majorare cu 30% a acesteia. Pentru 2021, odată cu aniversarea a 10 ani pe piața locală, compania pregătește lansarea unui produs axat pe stilul casual.

În 2020, cele mai solicitate comenzi înregistrate de SARTO bespoke au fost declinările casual ale produselor din portofoliu. Au fost populare cele din gama bespoke: jeans, sacouri sport, cămăși. Acestea au fost solicitate în mod deosebit în contextul unei schimbări a rutinei și stilului de viață al clienților: work from home, mai mult timp petrecut în contexte informale, dispariția evenimentelor și necesitatea confortului. În contextul provocărilor din 2020, SARTO bespoke și-a dezvoltat și prezența online.

Adaptarea la condițiile din 2020 a inclus și lansarea noii platforme sarto.ro, pentru a simplifica semnificativ achizițiile online. Un specialist SARTO a oferit consultanță atât prin telefon, cât și online, fiind puse la dispoziția celor interesați atât vouchere cadou, cât și produse ready to wear în shop-ul online.

În ceea ce privește vânzările online, compania a înregistrat creșteri semnificative (50%) în special pe platforma destinată produselor Loake Shoemakers. De asemenea, în magazinul online SARTO, comenzile de produse ready to wear s-au dublat. La acest lucru a contribuit o schimbare generală a comportamentului consumatorului care, prin natura schimbărilor multiple generate de contextul pandemiei, a devenit mult mai deschis la a cumpăra online.

SARTO, planuri pentru 2021

SARTO va lansa două colecții: primăvară-vară și toamnă-iarnă, care vor aduce în prim plan funcționalitatea adaptată la nevoile actuale (spre exemplu, o cămașă care permite o mobilitate mai bună sau un costum care permite o trecere facilă de la stilul smart casual la casual). Totodată, compania vizează lansarea propriei linii de încălțăminte și va folosi în acest sens experiența dobândită de-a lungul anilor odată cu aducerea în România a brandului Loake Shoemakers. Această lansare vine în întâmpinarea cererii din piață pentru produse 100% personalizate.

Citeste si:
Fabrica din Cluj a Cesarom a produs 20% din vânzările de placă ceramică din România

„La momentul bilanțului pentru ultimul an putem spune că toate aceste provocări au fost și un real combustibil ca să identificăm soluțiile potrivite pentru clienții noștri. De exemplu, în industria noastră, la nivel de producție, a devenit mai dificilă relaționarea cu Asia. Dar astfel s-a ivit oportunitatea pentru companiile locale europene de a prelua din comenzile care nu mai sunt direcționate către Asia, iar unii producători vor avea și de câștigat de aici.”, a declarat Matei Ladea, managing partner, SARTO.

SARTO bespoke este primul atelier din România care a introdus costumele bespoke și singurul care oferă toate cele trei servicii în vestimentația masculină: bespoke, ready-to-wear și made-to-measure. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Atelierul SARTO bespoke, creștere în pandemie din jeans, sacouri sport și cămăși