Lectură de 2 minute

05 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Rușii de la X5 au deschis primul magazin autonom, unde cumpărăturile se fac cu smartphone-ul

Angela Alexandru

Grupul de retail X5 din Rusia a deschis în Moscova primul magazin autonom, fără angajați, ce este echipat cu case self-scan. Locația de cumpărături este una de tip convenience și este inspirată de magazinele Amazon Go, notează Retail Detail.

Grupul rusesc X5 va avea magazinul deschis zilnic, de la 7 dimineața și până la miezul nopții, fără ca vreun angajat să fie prezent. Clienții intră și ies din magazin cu smartphone-ul personal, au posibilitatea să își aleagă singuri produsele, care se scanează automat când sunt puse în coș. Există și o casă de marcat self checkout, pentru cei care doresc să o folosească, fără ca persoanele să fie obligate să stea la coadă, pentru că plata se face printr-o aplicație, la ieșirea din magazin.

O idee identică de cumpărături a fost implementată și în București. Magazinul Grab&Go este unul fără casieri și fără cozi, având la bază un concept similar cu cel al Amazon Go. Fiind complet tehnologizată, unitatea inaugurată în Capitală a necesitat o investiție de aproximativ 40.000 de euro, iar cei doi antreprenori români au planuri de francizare. Poți citi mai multe detalii despre acest proiect aici.

Magazinul din Moscova are o suprafață de 80 de metri pătrați și pune la dispoziție aproximativ 900 de produse, preferate mai ales de tinerii care optează pentru cumpărăturile rapide.

Momentan proiectul este unul pilot, urmând ca după o perioadă de probă să se decidă lansări ulterioare, astfel că extinderea este condiționată de modul cum se face primirea. Totuși, retailerul a anunțat că intenționează să deschidă câte un magazin autonom și în alte cartiere din Moscova.

Citeste si:
Lidl, mai bine 90 de ONG-uri susținute național. Peste 30 de milioane de lei investiți în dezvoltarea comunităților locale

Potrivit retailerului, conceptul este unul ideal în perioada pandemiei când se încearcă evitarea interacțiunii sociale. 

Locația este una prevăzută cu senzori speciali cu inteligență artificială, care pot stabili dacă un potențial cumpărător a luat un produs sau l-a lăsat la raft. Aceștia monitorizează intrările, ieșirile, locul unde se află clienții, dar și iluminatul din magazin. De asemenea, unitatea dispune și de camere de supraveghere, în timp ce aplicația oferă un chat pentru asistență și o linie telefonică dedicată eventualelor probleme. Majoritatea soluțiilor tehnologice sunt dezvoltate și implementate chiar de compania X5 Retail Group.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Rușii de la X5 au deschis primul magazin autonom, unde cumpărăturile se fac cu smartphone-ul