- Grupul Kingfisher a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în comparație cu nivelurile pre-pandemie, susținută de creșterea cotei de piață.
- Performanță solidă în ceea ce privește vânzările, atât pe segmentul DIY – Do It Yourself, cât și pe cel de DIFM − Do It For Me /comerț.
- Avans semnificativ în raport cu prioritățile strategice setate și investițiile pentru creștere, în următoarele domenii − digital, comercial, dezvoltarea brand-ului Screwfix și extinderea pe piața în Polonia.
- Vânzări în scădere cu aproximativ 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, respectiv în creștere cu 16.6% pe o bază comparabilă de 3 ani.
- Performanță anuală notabilă pentru Polonia, Iberia și România și creștere puternică în Franța;
- Vânzările online au crescut cu 156% în ultimii 3 ani; Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut acestea au scăzut cu 19%.
- Profitul din retail a scăzut cu 27.1% (la o monedă constantă a cursului), ajungând la 555 milioane £, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când s-au înregistrat rezultate foarte bune în Marea Britanie și Irlanda.
În continuare, o mare parte din eforturile noastre se vor concentra pe proiectele pentru dezvoltarea unor servicii conexe, dedicate, fie că vorbim despre consultanță, livrare la domiciliu, montaj sau finanțare în rate fără dobandă.
Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România
B&Q a lansat cu succes primul marketplace de îmbunătățire a locuinței, iar acum ne pregătim pentru lansări pe piețele din Franța, Polonia și Iberia. De asemenea, continuăm să investim pe segmentul de trade, prin extinderea Screwfix în Marea Britanie și Irlanda, precum și prin dezvoltarea continuă a ofertei noastre pentru consumatorii profesionali, bazându-ne pe succesul TradePoint. În viitorul apropiat urmează să deschidem și primele magazine Screwfix în Franța. Totodată, dezvoltăm noi produse și servicii inovatoare pentru locuințe mai sustenabile și mai eficiente din punct de vedere energetic, care să aducă beneficii clienților noștri și mediului înconjurător.
Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher
Kingfisher plc este o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține aproximativ 1.490 de magazine în 8 țări din Europa. Principalele branduri sub care operează Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtaş, susținute de o echipă de 80.000 de colegi. Oferim produse și servicii pentru îmbunătățirea locuinței consumatorilor finali și profesioniștilor care fac cumpărături în magazinele noastre și prin canalele noastre de vânzare online.
Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și peste 2600 de angajați.