Lectură de 5 minute

31 Oct 2023 - Știri și Noutăți

Rezultate financiare Carrefour: românii continuă să cumpere produse din mărcile proprii ale retailerului

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru al treilea trimestru al anului, cu vânzări în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut și 31% creștere pentru e-commerce. Valorile pieței locale în termeni comparabili plasează Carrefour România pe poziția a treia în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri în Europa. Vânzările de produse marcă proprie Carrefour continuă să crească rapid, depășind 35% din vânzările de produse alimentare (+3 puncte față de T3 2022). Obiectivele Carrefour pentru întregul an 2023 sunt confirmate. 

Sursa foto: Shutterstock.com

În al treilea trimestru, am continuat implementarea planului Carrefour 2026, în special prin implementarea metodei Maxi în magazinele noastre europene, prin operaționalizarea completă a Eureca, platforma noastră de achiziții europene, și prin continuarea transformării noastre digitale, cu o creștere robustă în e-commerce și o utilizare tot mai mare a soluțiilor tech & data. În acest context, Carrefour se îndreaptă cu încredere spre finalul anului și își confirmă obiectivele pentru întregul an 2023.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour

Carrefour a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor în Franța (+4,3% LFL) și în Europa (+4,1% LFL) în T3. Trimestrul a fost marcat de o continuare a tendințelor observate în ultimele luni, cu o activitate și un comportament al clienților în linie cu cele din trimestrul precedent.

În Franța și Europa, evoluția vânzărilor în T3 (c. +4% LFL) față de T2 (c.+7% LFL) a reflectat încetinirea generală a inflației alimentelor cu aproximativ trei puncte, în raport cu accelerarea puternică a inflației în 2022. Prețurile de consum au rămas stabile la nivel global, lună de lună, începând din vară, în Europa. Pe fondul unei presiuni continue asupra puterii de cumpărare (inflația cumulată pe parcursul a doi ani de aproximativ +20% în Europa de Vest și +30% în Europa de Est), comportamentul consumatorilor a rămas neschimbat, cu o continuă scădere a tranzacțiilor, iar volumele de produse alimentare și nealimentare au continuat să se contracte în trimestrul al treilea, într-un ritm apropiat de cel din trimestrul anterior.

Produsele marcă proprie Carrefour continuă să atragă o bază de clienți din ce în ce mai mare: peste 35% din vânzările de alimente pe parcursul trimestrului, în creștere cu +3 puncte față de anul trecut. Această creștere rapidă susține ambiția Grupului de a ajunge la 40% din vânzările de produse alimentare provenite din mărci private până în 2026.

vânzări incluzând TVA (€m)

LFL1

La cursul de schimb actual

La un curs de schimb constant

Franța

10,769

+4.3%

+2.1%

+2.1%

Europa

6,541

+4.1%

+2.6%

+2.2%

America Latină (pre-IAS 29)

6,319

+20.2%

-4.0%

+19.1%

Grup (pre-IAS 29)

23,629

+9.0%

+0.5%

+6.9%

IAS 292

16

Grup (post-IAS 29)

23,645

Grupul continuă să își execute planul strategic într-un ritm pozitiv:

  • Implementarea metodei Maxi continuă în hipermarketurile și supermarketurile europene, cu rezultate preliminare încurajatoare.
  • Mutualizarea europeană a funcțiilor centrale avansează rapid:
    • În domeniul achizițiilor, cu platforma Eureca, cu sediul la Madrid: cei patru furnizori anunțați pentru 2023 sunt pe deplin operaționali; o nouă tranșă de aproximativ 15 furnizori suplimentari este în curs de implementare pentru 2024
    • În zona sediilor centrale, cu optimizarea funcțiilor de suport, în special în Franța
  • În domeniul digital, Carrefour a înregistrat progrese pe parcursul trimestrului, în special pentru Unlimitail (Retail Media JV cu Publicis), care finalizează implementarea organizării sale și care a inițiat discuții încurajatoare cu mai mulți retaileri non-alimentari din Europa
  • Carrefour a continuat să își concretizeze angajamentele de CSR, în special în ceea ce privește dizabilitățile, o cauză majoră a planului strategic Carrefour 2026
  • Grupul își menține disciplina puternică în materie de costuri, cu noi inițiative în trimestrul al treilea, și își confirmă obiectivul de a realiza economii de 1 miliard de euro în 2023
  • Achiziția activităților Cora în România a primit aprobarea din partea Consiliului Concurenței. Preluarea va intra în vigoare în următoarele săptămâni.

Vânzările din trimestrul al treilea inc. TVA au crescut cu +9,0% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 23,629 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +6,9% la cursul de schimb constant. Această creștere include un efect negativ al petrolului de -1,5%. După luarea în considerare a unui efect de schimb valutar negativ de -6,4%, legat în principal de deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +0,5%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de +16 milioane de euro.

În T3 2023, Carrefour România și-a menținut o traiectorie stabilă, bazându-se pe forța modelului său comercial, pentru a crește satisfacția clienților. Astfel, compania a accelerat inițiativele de susținere a puterii de cumpărare a clienților, în special prin campanii precum Bonul de Weekend, Bonul de Cartier și Top 100 Produse HIT, precum și prin valuri repetate de reduceri specifice de prețuri.

Carrefour România își continuă planurile de extindere, încheind T3 cu 412 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo și Glovo.

În T3 2023, Grupul a continuat să implementeze principalii piloni de CSR din planul strategic Carrefour 2026. În ceea ce privește climatul, Carrefour a lansat în septembrie 2023 o coaliție internațională care vizează accelerarea vânzărilor de alternative pe bază de plante, împreună cu șapte parteneri industriali (Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé, Savencia). Această coaliție va accelera și se va uni în jurul obiectivului de 500 de milioane de euro în vânzări de produse proteice pe bază de plante în Europa până în 2026, cu un obiectiv global de 3 miliarde de euro pentru toți cei opt parteneri.

Cu o rețea multi-format de peste 14.000 de magazine în aproximativ 43 de țări, Grupul Carrefour este unul dintre principalii retaileri alimentari la nivel mondial. Carrefour a înregistrat vânzări de 90,8 miliarde de euro în 2022. Rețeaua sa integrată de magazine este operată de peste 335.000 de persoane, care contribuie la poziționarea Carrefour printre primii în tranziția alimentară pentru toți. În total, peste 500.000 de persoane lucrează în magazinele Carrefour din întreaga lume.

Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Rezultate financiare Carrefour: românii continuă să cumpere produse din mărcile proprii ale retailerului