Lectură de 5 minute

19 Sep 2023 - Știri și Noutăți

RetuRO lansează o serie de webinarii despre funcționarea Sistemului Garanție-Returnare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

RetuRO, administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR), lansează Sesiunile SGR, o serie de webinarii cu participare gratuită, ce sunt adresate tuturor operatorilor economici, parte din sistem – respectiv producătorilor, importatorilor, comercianților de băuturi și reprezentanților Horeca din România.  
 

Sursa foto: Pixabay

Sesiunile SGR se vor derula în perioada 21 septembrie – 17 octombrie 2023 și au scopul de a furniza toate informațiile necesare pentru ca operatorii economici să își îndeplinească obligațiile legale pentru buna implementare a Sistemului de Garanție-Returnare în România.

Subiectele abordate în cadrul sesiunilor acoperă o gamă largă de informații despre cum va funcționa SGR în România, cât și responsabilitățile și pașii necesari de parcurs de către fiecare operator economic. De asemenea, la sfârșitul fiecărei sesiuni va exista un timp dedicat întrebărilor din partea participanților.

Programul, tematica și agenda Sesiunilor SGR sunt următoarele:

Sesiunea 1 - Introducere în Sistemul de Garanție-Returnare
◦ Când: Joi, 21 septembrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Producători, importatori, comercianți, Horeca
◦ Agendă: Cadrul legal de desfășurare și cum funcționează SGR; produsele incluse în SGR; cine trebuie să se înregistreze în SGR; circuitul materialelor în SGR; circuitul monetar și informațional în SGR
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 2 - Înregistrarea în SGR și semnarea contractului cu RetuRO
◦ Când: Marți, 26 septembrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Producători, importatori, comercianți, Horeca
◦ Agendă: Cum să îți înregistrezi afacerea în SGR ca producător/ importator/ comerciant; cum să semnezi contractul cu RetuRO
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 3 - Cerințe pentru codul de bare, logo SGR și ambalaje
◦ Când: Joi, 28 septembrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Producători, importatori
◦ Agendă: Cerințele pentru codul de bare, logo-ul și ambalajele SGR
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 4 - Fluxul monetar și raportarea pentru producători/importatori
◦ Când: Marți, 03 octombrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Producători, importatori
◦ Agendă: Fluxul monetar pentru producători/importatori; cum se facturează garanția; tariful de administrare; registrul ambalajelor; cum se face raportarea
◦ Link de înregistrare: aici.

Citeste si:
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  

Sesiunea 5 - Fluxul monetar și raportarea pentru comercianți
◦ Când: Joi, 05 octombrie 2023, orele 14:30 - 15:30
◦ Cui se adresează: Comercianți
◦ Agendă: Fluxul monetar pentru comercianți; gestionarea garanției; tariful de gestionare; facturare: garanție, tarif de gestionare; raportarea în cazul colectării manuale sau automate
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 6 - Înființarea unui punct de returnare SGR
◦ Când: Marți, 10 octombrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Comercianți
◦ Agendă: Cum funcționează cele două variante de colectare: manuală sau automată; acccesorii pentru colectarea manuală; responsabilitatea angajaților; cum se va face ridicarea ambalajelor colectate; specificații necesare pentru automatele de colectare automată (Reverse Vending Machines/RVM)
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 7 - Comunicarea cu consumatorii în magazin
◦ Când: Joi, 12 octombrie 2023, orele 15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Comercianți
◦ Agendă: Cum să își dezvolte afacerea prin amenajarea unui punct de returnare în magazin; cum va interacționa consumatorul cu punctul de returnare; ce materiale de comunicare în magazin se pot folosi; cum să comunice la automatul de colectare (RVM) sau în locul de colectare manuală; asteptări de la perioada de lansare SGR; pregătire angajați pentru implementarea SGR.
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunea 8 - Sistemul de Garanție-Returnare în Horeca
◦ Când: Marți, 17 octombrie 2023, orele15:00 - 16:00
◦ Cui se adresează: Horeca
◦ Agendă: Cadrul legal de implementare a SGR în Horeca; cine și cum trebuie să se înregistreze în SGR; care este circuitul materialelor în SGR pentru Horeca; accesorii pentru colectarea ambalajelor SGR; cum se va face ridicarea ambalajelor SGR colectate; care este circuitul monetar și informațional în SGR pentru Horeca; cum să comunice cu clienții despre SGR; cum să își pregătească angajații pentru SGR
◦ Link de înregistrare: aici.

Sesiunile SGR, lansate de RetuRO, se află în planul de obiective importante din perioada următoare, premergătoare lansării, pentru că vor contribui la informarea corectă a operatorilor economici, conștientizare, conformitatea cu reglementările locale, creșterea eficienței operaționale, reducerea erorilor și a problemelor întâmpinate în proces.

Mai multe detalii despre Sesiunile SGR puteți găsi AICI.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  RetuRO lansează o serie de webinarii despre funcționarea Sistemului Garanție-Returnare