Lectură de 3 minute

02 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul de mobilier și decorațiuni Jysk vrea să deschidă minim 15 magazine în fiecare an. Bratu: ''Obiectivul este de a avea 200 de magazine în România''

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Retailerul scandinav își propune să ajungă la o rețea de 200 de magazine în România, să deschidă minim 15 unități în fiecare an și să modernizeze toate magazinele deschise înainte de 2018. JYSK a continuat procesul de expansiune în perioada pandemiei, iar în anul 2021 a inaugurat 15 magazine noi și a trecut de pragul de 100 de magazine în România.

Magazinele vor fi amenajate după conceptul Store 3.0, cu un design mai modern, în care produsele sunt prezentate mai bine, astfel încât clienții să poată găsi surse de inspirație încă din magazin.

“Obiectivul este de a avea 200 de magazine în România. Acest lucru presupune investiții în inaugurarea și reamenajarea magazinelor noastre. Ponderea cumpărăturilor online a crescut, dar magazinele fizice sunt în continuare canalul principal de vânzare și locul în care clienții vor să vină, să se inspire și să achiziționeze produsele dorite. Am văzut că noul concept de magazin atrage mai mulți clienți, de aceea am decis să modernizăm toate magazinele amenajate după conceptul vechi. Provocarea cea mai mare, atât în cazul inaugurării de noi magazin, cât și în cazul reamenajărilor, este de a avea materialele necesare, în contextul lipsei globale de materiale brute necesare. Ne așteptăm însă ca lucrurile să se îmbunătățească în viitor”, explică Alex Bratu.

Mobilierul și saltelele din spumă, cele mai căutate în 2021

În ceea ce privește preferinețele clienților în anul 2021, în topul vânzărilor au fost saltelele din spumă, mobilierul pentru dining și sufragerie, dulapurile și mobilierul pentru birou. Categoriile de produse cu cea mai mare creștere față de anul precedent este reprezentată de seturile de terasă, urmată de mesele pentru grădină, mobilier pentru birou și perne din spumă.

Retail jobs

“Clienții au început să pună mai mult preț felul în care dorm și să investească mai mult în confortul pe care îl au în timpul somnului, nu doar în felul în care arată casele lor. Iată de ce, în această perioadă, două categorii de produse dedicate somnului se află în topul vânzărilor: saltelele și pernele din spumă. În perioada pandemiei, mulți au acordat mai multă atenție locuinței și au investit în casele lor, în loc să își direcționeze bugetele către călătorii sau experiențe”, spune Alex Bratu.

Jysk, afaceri de 793,6 milioane de lei în 2021

Retailerul scandinav de mobilier și decorațiuni Jysk a înregistrat în anul financiar 2021 (încheiat la 31 august) afaceri de 793,6 milioane lei, în creştere cu 30% și un EBIT de 148,8 milioane lei. Retailerul are un profit brut înainte de taxe (EBIT) de 148,8 milioane lei în anul financiar 2021, crescut cu 82% în anul financiar 2021, comparativ cu anul financiar precedent.

"Suntem mulțumiți de acest rezultat, mai ales în contextul unui an dificil, cu multe incertitudini. Toți angajații JYSK România au contribuit la atingerea acestui rezultat și ar trebui să fie mândri de ceea ce au realizat”, spune Alex Bratu, country manager JYSK România și Bulgaria.

Rezultatele sunt raportate pentru anul financiar 2021, care a început la 1 septembrie 2020 și s-a încheiat la 31 august 2021.

Citeste si:
Joburile din turism, retail şi call-centere, preferate de tinerii fără experiență
Joburile din turism, retail şi call-centere, preferate de tinerii fără experiență

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa. Primul magazin JYSK a fost deschis în Danemarca în anul 1979. În prezent, JYSK desfășoară operațiuni în 51 de țări, are peste 26.500 de angajați și peste 3000 de magazine. În Germania, grupul își desfășoară activitatea sub denumirea de Dänisches Bettenlager - iar în restul țărilor sub numele de JYSK.

Compania este deținută de familia fondatorului ei, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu și alte companii, cu o cifră de afaceri anuală de 4,8 miliarde de euro. Cifra de afaceri JYSK este de 4,1 miliarde euro.

JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua numără în prezent 108 magazine în România și are 1.030 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul de mobilier și decorațiuni Jysk vrea să deschidă minim 15 magazine în fiecare an. Bratu: ''Obiectivul este de a avea 200 de magazine în România''