Lectură de 2 minute

10 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Recrutarea din Republica Moldova, soluția la criza de personal din lanțurile de retail din România

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Anul 2022 va aduce noi probleme pentru retaileri, generate de scumpirile la utilități care se vor suprapune peste majorarea salariului minim. Acestea duc la imposibilitatea de a contura un pachet salarial pe termen mediu și lung pentru personalul din retailul alimentar, caracteristică manifestată și în ultima parte a acestui an, susține ESSA Group, jucător din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. 

„Dacă ar fi să fac un calcul acum, față de luna august, pachetul salarial este cu circa 20% mai mare. Retailerii au nevoie de mai mulți oameni și, drept urmare, cei existenți sunt extrem de solicitați. În prezent, salariul brut de încadrare pentru un lucrător comercial este de 3.300 de lei, cu un net de bază de 1.900 de lei și 21 de tichete de masă de 15-17 lei”, spune Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group.

Compania susține că este o criză de personal care s-a generalizat în ultima perioadă și din cauză că mulți români au migrat iarăși afară, iar posibilitatea de a recruta din regiune nu este foarte ușoară printre altele din cauza pandemie. O soluție ar putea fi recrutarea din Republica Moldova, o zonă peferată și de marii retaileri prin prisma faptului că ar fi eliminată bariera de limbă, ceea ce nu se poate spune de personalul din zonele non-UE, la care apare problema comunicării.

„În cazul ESSA Group mai există și soluția de a aduce lucrători din Sri Lanka, însă un răspuns pozitiv în acest sens a fost primit din partea unui singur retailer care, la rândul său, a considerat viabilă doar varianta angajării acestora în orașele mari, unde sunt mai mulți vorbitori de engleză decât în orașele mici. Cu alte cuvinte, ariile în care aceștia pot fi delegați sunt foarte limitate, fiind potriviți mai mult pentru zonele din depozite, pe partea de manipulare marfă sau în zona de servicii de curățenie. Iar la modul general, cererile sunt mai mari pentru alte segmente precum casieri sau pe segmentele care presupun comunicarea directă cu clienții”, se arată în comunicat.

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este unul dintre jucătorii din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Recrutarea din Republica Moldova, soluția la criza de personal din lanțurile de retail din România