Gianduiotto este un mic produs de cofetărie care se topeÈ™te în gură, alcătuit dintr-un amestec cremos de alune piemonteze prăjite, cacao È™i zahăr.
Lindt & Sprüngli, care deÈ›ine producătorul italian Caffarel din 1997, a blocat demersul unui grup de aproximativ 40 de ciocolatieri, precum È™i al unor companii precum Ferrero, Venchi È™i Domori, de a solicita crearea unei IndicaÈ›ii Geografice Protejate (IGP) pentru această dulceață în UE, potrivit ESM.
Cu toate acestea, Lindt a precizat acum că s-ar putea ajunge în curând la un acord cu grupul de ciocolatieri care va permite crearea unei IGP "Gianduiotto de Torino".
Compromisul în discuÈ›ie va permite crearea IGP, însă filiala Lindt nu va adera la aceasta, ci i se va permite să îÈ™i păstreze marca (Gianduia 1865. L'autentico Gianduiotto di Torino) È™i reÈ›eta.
Rețeta originală
Disputa s-a concentrat în jurul reÈ›etei, cei care doreau obÈ›inerea IGP cerând revenirea la reÈ›eta originală de 30-45% alune prăjite din Piemont, cel puÈ›in 25% cacao, plus zahăr, în timp ce Caffarel de la Lindt adaugă lapte praf È™i foloseÈ™te mai puÈ›ine alune.
Se aÈ™teaptă ca acordarea statutului IGP să ridice profilul ciocolatei È™i să crească vânzările, care generează deja aproximativ 200 de milioane de euro.
Guvernatorul Piemontului, Alberto Cirio, a subliniat că recunoaÈ™terea IGP are ca scop protejarea excelenÈ›ei în domeniul dulciurilor ca patrimoniu comun al Piemontului, mai degrabă decât să servească drept marcă comercială.
Brandul italienesc de cosmetice KIKO a deschis primul magazin din România
Acordul pozitiv din partea Ministerului italian al Agriculturii este aÈ™teptat în termen de 30 de zile, iar aprobarea finală din partea Comisiei Europene este aÈ™teptată până la sfârÈ™itul anului.