Lectură de 3 minute

10 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Raluca Crișan, despre planurile și sprijinul Ceetrus acordat chiriașilor: Retailul este despre oameni și proximitate

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

"O învățăminte importantă a acestei perioade este că am văzut că retailul este foarte important, am văzut că este despre oameni și proximitatea cu ei”, a declarat Raluca Crișan, operations leader Ceetrus România, în cadrul retailArena 2020 - retailAboveCorona: Retailing in times of crisis, unde a vorbit despre parteneriatul dintre Ceetrus și chiriașii săi, planurile de dezvoltare și performanța din acest an.

Raluca Crișan a făcut parte din mixul de speakeri din panelul Reset Retail unde am discutat despre câștigătorii și perdanții pandemiei.

Pentru Ceetrus, administratorul a 23 de centre comerciale aflate în proximitatea orașelor, această perioadă a venit cu o scădere mai mică decât în cazul formatului standard de mall, scădere care i-a permis să reziste mai bine.

Am înțeles repede că în această situație complexă cheia este parteneriatul și am adoptat o serie de măsuri de solidaritate pentru susținerea businessului comercianților noștri în lockdown, dar și până la final de an astfel încât să le permitem o relansare sănătoasă. Concret, aceste măsuri au constat mai ales în adaptarea chiriei la rata lor de efort propriu zis prin transformarea chiriilor fixe în chirii procentuale. Perspectiva Ceetrus nu poate să difere de cea a partenerilor săi retaileri”, a explicat Raluca Crișan.

În cadrul Ceetrus, sunt și orașe și centre comerciale în creștere ca performanțe față de anul trecut, precum Drumul Taberelor, un centru care a beneficiat de o transformare în ultimii doi ani. “Avem o tendință de scădere față de anul trecut, dar rămânem optimiști în posibilitatea de a recupera decalajul spre final de an. Desigur, valul doi ridică un semn de întrebare și ne face să reevaluam această perspectivă optimistă, dar cred că în această perioadă cheia rămâne încrederea”, a mai spus Raluca Crișan.

Cât despre posibilitatea prelungirii acordurilor cu chiriașii, reprezentanta Ceetrus spune că deși au fost semnate până la final de an, compania “nu va întoarce cămașa”: “Acordurile negociate cu chiriașii noștri au fost semnate până la final de an, ele au avut la bază un principiu și o etică profesionale așa încâ în funcție de evoluția situației nu ne vom putea întoarce și să spunem că gândim altfel. Suntem convinși că funcționalitatea retailului nu poate să se întâmple decât la intersecția comercianților și a dezvoltatorilor”.

Ceetrus, focus pe proiecte de regenerare urbană

Reprezentanții Ceetrus consideră că retailul nu sine nu mai este suficient pentru a crea atractivitatea unui loc și propun un concept aparte. Este vorba despre o abordare mai largă asupra orașelor, cu un mix de funcțiuni. De exemplu, în Brașov, în cadrul cartierului Coresi s-au pus laolaltă mai multe funcțiuni, ce includ comerț, birouri și apoi componenta de entertainment.

“Acum ne dorim să gândim lucrurile acestea de la momentul 0 al proiectului, lucrând cu comunitățile și construind proiecte platformă. Proiectul de la Reșita, de exemplu, este o îndrăzneală”, spune Raluca Crișan.

Citeste si:
Vor închide retailerii magazinele în weekend? Ce spune Feliciu Paraschiv, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici și Mijlocii
Vor închide retailerii magazinele în weekend? Ce spune Feliciu Paraschiv, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici și Mijlocii

Ceetrus va demara un amplu proiect de regenerare urbană a fostei Platforme Mociur în orașul Reșița. Acesta va cuprinde atât componenta de retail, cu un shopping mall de 35.000 de metri pătrați și o zonă retail DIY de 9.000 de metri pătrați, precum și de office, divertismet, hotel și rezidențial și se va întinde pe parcursul a 15 ani.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Raluca Crișan, despre planurile și sprijinul Ceetrus acordat chiriașilor: Retailul este despre oameni și proximitate