Potrivit datelor oferite de institut, ar putea dura între trei și zece ani până ne vom simți din nou în siguranță în supermarket-uri, la cumpărături:
-
70% dintre consumatori intenționează să continue și chiar să crească achizițiile făcute online, chiar și după ridicarea restricțiilor Covid-19,
-
57% au declarat că vor continua să comande online, dar și să cumpere de la magazinele locale,
-
iar 28% au spus că ar prefera să evite complet magazinele
Pe lângă creșterea industriei, FMCG/CPG a înregistrat, de asemenea, o creștere notabilă și a bugetelor pentru publicitatea online la nivel mondial.
O analiză eMarketer arată că, în trimestrul al doilea din 2020 s-a înregistrat o creștere cu până la 53% a bugetelor de advertising în sectorul FMCG/CPG. În 2020, domeniul a reprezentat 13,5% din bugetele de publicitatea digitală din Regatul Unit, plasându-se pe locul al doilea, după cel de retail, cu 20% din total.
Pandemia de coronavirus a adus clienți digitali noi în retailul alimentar și în industria de fashion, iar 13%, respectiv 21% din totalul acestora sunt noi. Cu toate că numărul lor a crescut, acesta este așteptat să scadă după ce pandemia se va încheia, conform datelor transmise la solicitarea Retail.ro de firma de management McKinsey & Company.