Lectură de 6 minute

22 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Prin gama Vapeur, Bonduelle își consolidează poziția de lider în segmentul legumelor în conservă și cea de principal promotor al tranziției către o dietă bazată pe alimente vegetale 

Advertorial

Abonează-te pe  

Orientarea strategică a Bonduelle – pentru piața din România și nu numai – mizează pe inovații dezvoltate în cele 6 centre de cercetare ale grupului pentru a le oferi consumatorilor produse sănătoase și simplu de folosit în bucătărie. O astfel de inovație, gama Bonduelle Vapeur, cu legume congelate sau în conservă, este o alternativă reală la legumele proaspete, tehnologia de producție păstrând cea mai mare parte din conținutul de vitamine.

Sursa foto: Bonduelle

Legumele Vapeur își păstrează vitaminele chiar și în varianta în conservă

Legumele în conservă sunt în mod tradițional considerate un substitut inferior celor proaspete. Prin Vapeur, Bonduelle a dezvoltat o tehnologie care reușește să concilieze două cerințe aparent contradictorii: pregătirea termică a ingredientelor și, în paralel, păstrarea a cât mai mult din conținutul de vitamine.

Tehnologia Vapeur, o inovație Bonduelle, este rezultatul a patru ani de cercetări efectuate cu scopul de a găsi o modalitate de a păstra calitățile nutritive și organoleptice ale legumelor congelate sau ambalate în conservă. Prin această tehnologie, după recoltare legumele sunt pregătite timp de câteva minute în vid și la abur de înaltă temperatură, într-o cantitate de apă redusă cu circa 60% față de cea folosită în tehnologiile convenționale de producție. Deoarece și timpul de expunere la temperatură este redus, această tehnologie păstrează intacte nu numai gustul, culoarea, aroma și textura legumelor, ci și cea mai mare parte din conținutul lor de vitamine.

Legume în conservă gustoase și sănătoase

În România, Bonduelle comercializează gama Vapeur în cinci sortimente în conservă (năut boabe, fasole albă Cannellini, fasole Borlotti, mazăre verde boabe dulce, linte), respectiv nouă de legume congelate – atât amestecuri, cât și monolegume.

„Tehnologia Vapeur a fost dezvoltată cu scopul de a le oferi consumatorilor o alternativă perfect comparabilă din punct de vedere nutritiv pentru legumele proaspete, care aduce însă avantaje unice: disponibilitate pe toată durata anului, indiferent de sezon, precum și comoditatea în utilizare: legumele în conservă sunt gata pentru a fi consumate ca atare sau ca ingredient, în timp ce legumele congelate pot fi gătite acasă în doar trei minute, în tigaie, la cuptor sau la microunde”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle South East Europe.

Pe de altă parte, gama Vapeur a fost creată și pentru a deservi nevoile unui target interesat de o alimentație sănătoasă și de soluții rapide de preparare a mesei, mai spune Roxana Nănescu.

„Grupul Bonduelle are un angajament strategic în sensul promovării tranziției alimentare către o dietă bazată pe alimente vegetale (plant-based), strategie în care inovații precum gama Vapeur joacă un rol foarte important. Cu siguranță, piața din România are un potențial mare de creștere, datele Eurostat arătând că mai puțin de 25% din adulți consumă cel puțin o porție de fructe sau legume în fiecare zi, față de o medie la nivelul UE-27 de 54,7%. Gama Bonduelle Vapeur cuprinde ingrediente de bază, disponibile indiferent de sezon, ușor de folosit în bucătărie, gustoase, nutritive și accesibile tuturor celor interesați de o alimentație sănătoasă.”

Citeste si:
Hortifruct anunță o creștere a producției de peste 20 milioane de conserve
Hortifruct anunță o creștere a producției de peste 20 milioane de conserve

Noul site Bonduelle.ro, cu peste 800 de rețete savuroase și sfaturi pentru o viață sănătoasă

Preocuparea Bonduelle pentru dezvoltarea unui portofoliu de produse care să reprezinte o alternativă la legumele proaspete se reflectă atât în campania de marketing din toamna trecută, cât și în noul design al website-ului Bonduelle din România.

„Noul site Bonduelle România, www.bonduelle.ro, a fost reorganizat pentru a fi orientat spre consumator, răspunzând astfel nevoilor concrete ale utilizatorilor, care sunt mai interesați de informații despre produsele noastre, de avantajele acestora, de calitățile lor nutritive și cum pot fi ele folosite în bucătăria de acasă”, explică Alexandru Ion, Digital and Communication Manager Bonduelle South East Europe. „Prin urmare, home page-ul noului nostru site se deschide acum cu un catalog de peste 800 de rețete care pot fi filtrate în funcție de diverse criterii – cum ar fi de exemplu pentru ce masă a zilei sunt potrivite, ingredientul principal (legume Bonduelle, desigur!), gradul de dificultate la preparare, număr de porții etc. Rezultatul este un site foarte prietenos, cu informații bogate și în mod real utile sau interesante pentru publicul larg.”

Noua arhitectură a site-ului mai include descrieri ale întregului portofoliu de produse Bonduelle, precum și articole și materiale informative despre un stil de viață sănătos, idei și sugestii pentru pasionații de gătit, sfaturi pentru mamele care gătesc pentru copiii lor și multe altele.

Digitalul și canalele in-store, mediile alese de Bonduelle pentru a comunica gama Vapeur

În toamna anului trecut, Bonduelle a derulat o campanie de marketing dedicată promovării gamei Vapeur, cu componente de promovare de preț și comunicare in-store (cu materiale de vizibilitate la raft și ecrane TV) în mai multe unități din rețelele Carrefour și Auchan, dar și activări în e-commerce – respectiv oferte de livrare gratuită în rețeaua Cora și prin serviciul Bringo.

De asemenea, campania a inclus componente de advertising digital în social media (cu postări și execuții publicitare promovând tehnologia Vapeur pe Facebook, Instagram și TikTok, precum și o campanie pe YouTube cu rețete video) și, nu în ultimul rând, o componentă de influencer marketing care a implicat trei cunoscuți influenceri din domeniul gastronomiei.

„Rezultatele campaniei au fost fără niciun dubiu pozitive”, spune Florin Florescu, National Sales Manager Bonduelle România, „cu o creștere de 45% în volum la categoria de legume în conservă în perioada de campanie comparativ cu perioada anterioară, respectiv o creștere în volum de 6% în categoria de legume congelate raportat la aceeași perioadă de referință.”

Focusul campaniilor de marketing ale Bonduelle din ultimii doi ani, care vizează în special gamele inovatoare de produse din categoria de legume în conservă și legume congelate (Vapeur), miniconservele pentru o singură porție, amestecurile de legume cu orez, legume cu cereale sau amestecurile Ready Meals, reflectă strategia globală de business și de comunicare de marketing, al cărei obiectiv explicit este poziționarea Bonduelle ca „leading brand” în tranziția alimentară. Bonduelle continuă să investească în inovații tehnologice și de produs, cu rezultate vizibile – aproximativ 9,7% din cifra de afaceri a grupului francez este generată de inovațiile proprii.

În campania de marketing din toamna 2023, Bonduelle a declinat noul slogan local de brand („Fii fresh ca legumele!”, lansat la finalul anului 2022) într-o variantă adaptată sezonului – „Fii vibrant ca legumele toamnei”. Cele două formule sunt inspirate din misiunea Bonduelle de a promova alimentele vegetale prin sublinierea calităților acestora și a beneficiilor pe care le aduc stării noastre de sănătate.

Astfel, prin noul slogan de brand și declinările sale sezoniere, Bonduelle aduce în prim-plan experiența senzorială a gustului și a stării de bine pe care o dau produsele sale: consumând zilnic legume, îi oferim organismului nostru energie și vitamine. Atunci când consumăm legume ne hrănim din prospețimea acestora, iar starea de bine durează: ne simțim fresh, plini de energie și vitalitate.

În perioada următoare, Bonduelle va lansa pe piața din România inovații și produse noi în ambele categorii în care este prezent (legume congelate și în conservă), urmând totodată să intre într-un nou segment până la finalul acestui an.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Prin gama Vapeur, Bonduelle își consolidează poziția de lider în segmentul legumelor în conservă și cea de principal promotor al tranziției către o dietă bazată pe alimente vegetale