Lectură de 3 minute

04 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Primele de Paște, în varianta digitalizată, un pas important spre modernizarea relației angajator-angajat

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Digitalizarea a trecut deja de la statutul de trend la cel de necesitate pentru ca o companie să fie din ce în ce mai relevantă pe o piață competitivă. Companiile performante investesc din ce în ce mai mult în automatizarea proceselor interne, în tehnologii cloud, în utilizarea Inteligenței Artificiale și în sisteme inteligente de management operațional. Un studiu realizat anul trecut de compania de consultanță Mkor evidențiază principalele avantajele: procesul decizional este mai eficient, crește predictibilitatea, crește productivitatea angajaților, se elimină erorile umane, comunicarea internă e mai bună și, nu în ultimul rând, costurile scad, iar investițiile se recuperează mai rapid.

Studiul arată că 54% dintre companiile românești derulau procese de digitalizare, în vreme ce aproximativ 40% nu începuseră acest proces în 2021. Schimbarea opticii față de metodele moderne de gestionare a fluxului de date și procese devine, așadar, o condiție obligatorie pentru ca o companie să se mențină performantă.

Digitalizarea cadourilor pentru angajați

Odată cu transferul salariului pe card, nevoia de a trata digital și beneficiile extrasalariale a venit natural. Din ce în ce mai multe companii apelează la acordarea de carduri cadou, care oferă angajatului libertatea de a folosi sumele în funcție de preferințele și pasiunile proprii. Acest beneficiu și modul în care este acordat situează angajatorul în topul celor preocupați de bunăstarea angajatului.

Un studiu recent, realizat de Hipo.ro, clasează primele de Paște și de Crăciun în topul beneficiilor salariale, pe lângă tichetele de masă și abonamentele la clinici medicale private.

Dacă primele de performanță sunt supuse impozitării, la fel ca și salariul, e bine de știut că primele de sărbători oferite în bani sau carduri cadou sunt scutite de la plata impozitului pe venit, dacă nu depășesc suma de 300 de lei și se acordă cu ocazia evenimentelor de 8 martie, Paște, 1 iunie și Crăciun, atât angajaților fără copii minori, cât și celor care au copii minori, pentru fiecare dintre aceștia.

Sumele alimentate prin cardul cadou sunt deductibile fiscal până în limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.

Cadoul personalizat pentru fiecare angajat

Cardurile cadou au devenit, așadar, un instrument modern de motivare și recompensare a angajaților, mai spune compania. Spre deosebire de prima în bani, sau de cadourile fizice, cardurile cadou oferă beneficiarilor libertatea de a-și cumpăra produsele favorite și de a se bucura cu adevărat de ele.

„Cardurile Up Cadou reprezintă un instrument modern de plată, care poate fi folosit inclusiv pentru cumpărături online, astfel încât angajații să beneficieze de o experiență nouă și personalizată. Credem cu tărie că nu există decât bilet ‹‹dus›› pe drumul digitalizării, iar acele companii care înțeleg acest lucru din timp vor înregistra un avantaj competitiv incontestabil”, explică Elena Pap, director regional Up Group.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

Up România a investit în digitalizare și în dezvoltarea soluțiilor de tip self-service, atât în cazul companiilor, cât și al beneficiarilor. Prin intermediul uponline.ro, angajatorii pot gestiona, comanda și vizualiza online beneficiile acordate, în vreme ce beneficiarii își pot consulta soldul și accesa oferte speciale.

Asistentul virtual, Victor, oferă consultanță clienților privind detalii legislative, care îi pot ajuta să înțeleagă mai bine contextul și avantajele acordării beneficiilor extrasalariale.

Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 25.000 de clienți și peste 800.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de 20 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare pentru performanța businessului companiilor:

  • Produse și servicii care facilitează viața de zi cu zi a salariaților prin accesul la beneficii în multe domenii – carduri Up Dejun, Up Cadou, Up Cultură, Up Vacanță, tichete de creșă;

  • Platforma de beneficii flexibile – Up MultiBeneficii;

  • Soluții digitale interactive de incentivare și recompensare – STIM Online;

  • Servicii dedicate comercianților;

  • Soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială

  • tichete sociale, tichete sociale pentru grădiniță;
  • Soluții pentru achiziții inteligente dedicate companiilor mici și mijlocii – IMM – platforma Up Achiziții.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Primele de Paște, în varianta digitalizată, un pas important spre modernizarea relației angajator-angajat