Lectură de 3 minute

24 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Primark a vândut peste 3 milioane de produse din colecția sa sustenabilă de articole de îmbrăcăminte

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Primark vrea să confecționeze toate articolele de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai sustenabile până în 2030. În acest an, peste jumătate (55%) din totalul de hainele vândute au conținut materiale reciclate sau materiale provenite din surse mai sustenabile, în creștere față de anul trecut de la 45%. Acest lucru a fost susținut de lansarea unei noi colecții de produse circulare în acest an, din care s-au vândut deja peste trei milioane de articole de îmbrăcăminte. 
 

Sursa foto: Primark

Cel de-al doilea Raport privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică al retailerului a fost publicat și arată cum, în ultimele 12 luni, Primark și-a extins programele și proiectele pilot, integrând concluziile dobândite deja în domeniile în care poate avea cel mai mare impact pentru a impulsiona schimbarea.

Un exemplu important este bumbacul, fibra folosită cel mai des de Primark în confecțiile sale. Anul acesta, 46% din hainele din bumbac vândute au conținut bumbac organic, reciclat sau provenit din programul Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), în creștere de la procentul de 40% înregistrat anul trecut. PSCP, care împlinește anul acesta un deceniu de activitate, este în prezent cel mai ampu program de acest tip al unui singur retailer de modă și demonstrează că extinderea parteneriatelor poate avea un impact real. Programul se desfășoară în prezent în India, Bangladesh și Pakistan, iar anul acesta a fost lansat un proiect pilot în Turcia. Primark a lansat, de asemenea, o platformă de trasabilitate și conformitate, TrusTrace, pentru a contribui la colectarea de date din întregul lanț de aprovizionare al produselor, de la materii prime la produsul finit.

O altă etapă importantă în acest an a fost atingerea obiectivului Primark de a reduce la jumătate emisiile de dioxid de carbon în întregul său lanț valoric până în 2030 - obiectivul fiind evaluat și validat de inițiativa Science Based Targets (SBTi). Având în vedere că majoritatea emisiilor de dioxid de carbon provin din lanțul său de aprovizionare, Primark s-a concentrat pe sprijinirea furnizorilor în trecerea lor la surse de energie regenerabilă și și-a extins programele de eficiență energetică în 57 de fabrici din Bangladesh, China și Cambodgia. De asemenea, a numit responsabili regionali pentru emisiile de carbon pentru a sprijini furnizorii și fabricile la nivel local.

În cadrul propriilor operațiuni, Primark s-a concentrat pe reducerea consumului de energie în magazinele sale și pe utilizarea mai multor surse de energie regenerabilă. În prezent, 70% din magazinele Primark sunt alimentate cu energie electrică din surse regenerabile sau cu emisii reduse de dioxid de carbon, iar 141 de magazine au trecut la un sistem de iluminat eficient din punct de vedere energetic.

Primark este un retailer de modă internațional cu peste 75.000 de angajați în 16 țări din Europa și SUA. Înființat în Irlanda în 1969 sub marca Penneys, Primark își propune să ofere opțiuni accesibile pentru fiecare, de la articole de bază de calitate superioară la stiluri unicat pentru femei, bărbați și copii, precum și produse de frumusețe, articole pentru casă și accesorii. Primark deține peste 400 de magazine la nivel global și continua să se extindă pe piețe noi și existente cu obiectivul de a ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026, inclusiv pe noua piață din Ungaria.

Citeste si:
Unilever montează panouri fotovoltaice și un nou sistem de paletizare cu peste 10 milioane de euro la fabrica din Ploiești
Unilever montează panouri fotovoltaice și un nou sistem de paletizare cu peste 10 milioane de euro la fabrica din Ploiești
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Primark a vândut peste 3 milioane de produse din colecția sa sustenabilă de articole de îmbrăcăminte