Lectură de 2 minute

09 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Premieră în industria vinului: Gramma Wines lansează etichete noi bazate pe NFT-uri din colecţia „Strămoși“

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Gramma Wines, producător local de vinuri din Iași, a achiziționat de curând 27 de NFT-uri (non-fungible tokens) din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond, pe care le-a transformat în etichete fizice într-una dintre edițiile limitate de sticle de vin.

Colecția „Strămoși“ lansată ca NFT pe rețeaua românilor de la Elrond repre­zintă o colecţie de ima­gini inspi­rate din folclorul românesc, iar o parte din fondurile primite din vânzarea colecției vor fi folosite pentru a promova turismul românesc.

„Am integrat desenele achiziționate în eticheta unuia dintre vinurile din ediție limitată. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi facem primii pași în această lume. Colecția pe care am achiziționat-o se potrivește atât cu linia noastră de comunicare vizuală, cât și cu ideea de promovare a turismului local, o inițiativă pe care o explorăm la Gramma Wines”, a explicat Marian Olteanu, general manager Gramma Wines.

În acest moment, colecția limitată de vinuri este disponibilă cu patru dintre desenele achiziționate în sistem NFT, iar primii clienți au fost cei din comunitatea pasionată de tehnologie și blockchain.

Până acum s-a epuizat 20% dintre pachete. Pachetele ediție limitată Gramma X Strămoși vor putea fi cumpărate și de către ceilalți pasionați de vin, din magazinul online al cramei.

Afaceri în creștere pentru Gramma în 2021

În 2021, producătorul a plantat pe lângă Aligote, Fetească Regală şi Fetească Albă, şi Fetească Neagră, Busuioacă de Bohotin, Cabernet Sauvignon sau Sauvignon Blanc. Recolta de anul aceasta a însumat aproximativ 90.000 de litri, echivalentul a 120.000 de sticle, din cele 15 hectare de viță de vie a companiei.

Până în acest moment, Gramma a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% față de 2020, când a încheiat cu 1,4 milioane de lei, iar estimările pentru profit se ridică la 300.000 de lei. Luna decembrie va aduce o creștere a vânzărilor pe toate canalele companiei, mizând în special pe pachetele corporate, unde se poate personaliza inclusiv eticheta.

Turism viticol la Gramma

Gramma continuă proiectul dedicat turismului viticol în stil minimalist. Locuințele de tip tiny homes premium vor avea fiecare o suprafață de 24 de metri utili și vor fi așezate în via recent plantată. Proiectul cuprinde în această fază opt tiny homes, cu dotări exclusiviste precum piscină, spațiu de dormit sau cameră de zi și dispune de spații vitrate generoase. Căsuțele sunt izolate una față de cealaltă.

Citeste si:
Crește numărul cramelor din România: ce soiuri preferă producătorii
Crește numărul cramelor din România: ce soiuri preferă producătorii

Gramma Wines este una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României. Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 350.000 euro pe an. Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. Gramma scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Premieră în industria vinului: Gramma Wines lansează etichete noi bazate pe NFT-uri din colecţia „Strămoși“